تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۲۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بررسی روند عملکرد ۴ ماه امسال شرکت‌های فعال در بورس نشان می‌دهد:

رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه

رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه
‌می‌متالز - بررسی روند عملکرد ۴ ماه امسال صنایع بازار سرمایه و همچنین صنایع منتخب بورسی، از رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش کل این دسته از شرکت‌ها حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه در ۴ ماه نخست امسال ۲۵ درصد رشد داشته به طوری که مبلغ فروش درآمد‌های این صنایع از ۲۸۸ همت در فروردین‌ماه به ۳۶۱ همت در تیرماه رسیده است.

جدیدترین گزارش‌های آماری معاوت نظارت بر بورس‌ها و ناشران که به همت اداره میز‌های صنعت تهیه شده، حاکی از آن است که مبلغ فروش درآمد‌های صنایع بازار سرمایه در اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۳۸۸ و ۴۱۹ همت بوده است.

همچنین، مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه در تیرماه نسبت به ماه گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

صنعت خودرو و ساخت قطعات، رکورددار فروش

گزارش‌های این معاونت از وضعیت صنعت خودرو و ساخت قطعات نشان می‌دهد؛ مبلغ فروش این صنعت در ۴ ماه ابتدای امسال با رشد ۱۲۷ درصدی همراه بوده است. به این ترتیب، مبلغ فروش این صنعت از ۲۲ همت در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ۵۰ همت در تیرماه رسیده است. این درحالی است که مبلغ فروش صنعت خودرو دراردیبهشت و خردادماه امسال، به ترتیب ۴۷ و ۵۰ درصد بوده است.

رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه

رشد ۱۶ درصدی فروش صنعت فلزات اساسی

آمار‌های منتشر شده همچنین نشان می‌دهد؛ مبلغ فروش صنعت فلزات اساسی نیز در این بازه زمانی، ۱۶ درصد رشد داشته است. بر این اساس، مبلغ فروش این صنعت که در فروردین‌ماه ۵۷ همت بوده در تیرماه به ۶۶ همت افزایش داشته است. همچنین، مبلغ فروش این صنعت در تیرماه نسبت به ماه گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.

به نظر می‌رسد؛ این کاهش عمدتا ناشی از کاهش مبلغ فروش نماد‌های «فملی، فولاد، ارفع، احیا، کاوه، هرمزو فخوز» بوده است.

رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه

فروش صنعت استخراج کانه‌های فلزی، بدون تغییر

افزون بر این، مبلغ فروش صنعت استخراج کانه‌های فلزی، اما در فروردین و تیرماه بدون تغییر و ۱۳ درصد بوده و در ماه‌های اردیبهشت و خردادماه به ترتیب ۱۵ و ۱۷ درصد بوده است.

ملبغ فروش این صنعت نیز در تیرماه نسبت به ماه گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد، این کاهش عمدتا ناشی از کاهش مبلغ فروش نماد‌های «گل‌گهر و کچاد» بوده است.

رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه

رشد ۱۲ درصدی صنعت مواد و محصولات شیمیایی

این گزارش می‌افزاید؛ مبلغ فروش صنعت مواد و محصولات شیمیایی نیز در ۴ ماه ابتدای امسال ۱۲ درصد رشد داشته به طوری که از ۵۹ همت به ۶۶ همت افزایش داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که اعمال محدودیت در مصرف انرژی، میزان تولید این صنایع را تحت تاثیر قرار داده است. از سویی دیگر، روند نزولی میانگین نرخ جهانی فلزات اساسی (فولاد، بیلت، مس و آلومینیوم) منجر به تشدید این مساله شده است.

رشد ۲۵ درصدی مبلغ فروش صنایع بازار سرمایه

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده