تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۵۰۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعطای حکم انتصاب سرپرستی ایمیدرو به محمد آقاجانلو

اعطای حکم انتصاب سرپرستی ایمیدرو به محمد آقاجانلو
‌می‌متالز - مراسم تکریم و معارفه سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با حضور وجیه‌الله جعفری مشاور و نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت، در محل ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، طی این مراسم که امروز ششم شهریور با حضور اعضای هیات عامل، معاونان، مدیران و همچنین برخی مدیران عامل شرکت‌های بزرگ برگزار، حکم انتصاب سرپرست ایمیدرو از سوی وجیه‌الله جعفری به محمد آقاجانلو اعطا شد.

جعفری در این برنامه ابتدا با ابراز قدردانی از زحمات و اقدامات رئیس پیشین هیات عامل ایمیدرو در طول ۱۴ ماه فعالیت در این سمت، با اشاره به فعالیت‌های مجدانه و تلاش‌های بی‌وقفه مهندس موثقی‌نیا، اظهار داشت: ایشان در این مدت به صورت برنامه‌محور ایمیدرو را هدایت کرد و موفقیت‌هایی را برای این سازمان رقم زد و اکنون مسوولیت به فردی سپرده شده که از بدنه سازمان بوده و آگاه به امور توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی است.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال به شرایط قانونی ایمیدرو اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این سازمان اساسنامه‌ای برای توسعه در اختیار داشت که سبب ایجاد تحولاتی در بخش معدن و صنایع معدنی شد، اما به مرور زمان مقررات و قوانینی به تصویب رسید و محدودیت‌هایی برای ایمیدرو ایجاد که آقای موثقی‌نیا سعی کرد با جذب بخش خصوصی این مشکلات را کاهش دهد و اکنون ایمیدرو با بسترسازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند زمینه توسعه مورد نظر برنامه هفتم توسعه -که تکلیف بزرگی است- را ایجاد کند.

در این برنامه، محمدرضا موثقی‌نیا، با ابراز خرسندی از انتخاب وزیر صمت برای حضور مهندس آقاجانلو به منظور هدایت ایمیدرو، گفت: حضور فردی که از بدنه سازمان بوده و مراحل کارشناسی تا مدیریت، معاونت و اکنون حضور در راس سازمان را طی کرده، سبب ساز تحولاتی نوین در این بخش خواهد شد.

تاکید آقاجانلو بر شایسته سالاری

محمد آقاجانلو سرپرست ایمیدرو نیز با قدردانی از اقدامات و برنامه‌های انجام شده در دوره تصدی مهندس موثقی‌نیا، گفت: طی ۱۴ ماه اخیر برنامه‌های موثری از سوی ایشان انجام شده است.

وی همچنین به سرفصل برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: در راستای برنامه‌های دولت چهاردهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع شایسته سالاری و استفاده از نظرات خبرگان را در سازمان پیش خواهیم برد و این مهم را شعار اصلی سازمان قرار می‌دهیم.

سرپرست ایمیدرو با اشاره به تجربه همکاری مهندس اتابک با بخش خصوصی، گفت: با توجه به ارتباط عمیقی که وزیر صمت در طول دهه‌های گذشته با فعالان بخش خصوصی داشته‌اند، امید به حل چالش‌های حضور این بخش در توسعه معدن و صنایع معدنی افزایش یافته است.

وی گفت: تکلیف برنامه هفتم برای رشد ۱۳ درصدی بخش معدن، سنگین و چالش برانگیز است، اما همکاری با بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از موانع پیش رو را برطرف سازد.

آقاجانلو همچنین اظهار داشت: برنامه‌های توسعه معدن، از اکتشاف آغاز می‌شود، اما تحقق برنامه‌های این حوزه و اخذ مجوز‌های آن، نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های حاکمیتی دارد تا زمینه رشد بخش معدن فراهم آید.

وی جایگاه شرکت‌های بزرگ در توسعه را حیاتی خواند و گفت: موتور محرک این بخش با توان فنی، مهندسی و مالی این شرکت ها، تقویت خواهد شد. به گفته وی، برنامه‌های زیرساختی اهمیت به سزایی در پیاده سازی اهداف برنامه هفتم دارد.

آقاجانلو درباره جایگاه قانونی سازمان، اظهار داشت: حرکت در مسیر اساسنامه ایمیدرو و اهدافی که قانونگذار برای پیشرفت بخش معدن و صنایع معدنی پیش‌بینی کرده بود، همان نکته‌ای است که این مجموعه بزرگ را برای انجام تکالیف و برنامه ها، یاری می‌کند.

وی، نیروی انسانی را مزیت اصلی برنامه‌ها و اهداف دانست و گفت: باید شرایط حضور نیرو‌های متخصص و زبده در معدن و صنایع معدنی فراهم آید تا سایر مزیت‌ها به فعلیت درآیند.

در این جلسه، معاونان و اعضای هیات عامل ایمیدرو، به صورت جداگانه از تلاش‌ها و اقدامات دوره تصدی مهندس موثقی‌نیا تقدیر و تشکر کردند.

در پایان مراسم، حکم صادر شده سید محمد اتابک وزیر صنعت معدن و تجارت برای سرپرستی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از سوی وجیه اله جعفری به محمد آقاجانلو اعطا شد.

در حکم وزیر صمت آمده است: 

جناب آقای محمد آقاجانلو با سلام، نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با همکاری همه بخش‌های وزارت صنعت معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی و بخش خصوصی و با بهره گیری از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل کشور ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات و با برنامه‌ریزی و نظارت صحیح و اتخاذ تصمیمات اصولی و راهگشا در جهت ایفای وظایف و تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، کوشا باشید.

توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند حکیم و حضرت ولی عصر (عج)، خواستارم.

سیدمحمد اتابک

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده