تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۰۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

نتایج اجرای برنامه ارزی همتی/ عملی شدن تصمیم وزیر اقتصاد چرخ تولید را در شرکت‌های بورسی به حرکت در می‌آورد

نتایج اجرای برنامه ارزی همتی/ عملی شدن تصمیم وزیر اقتصاد چرخ تولید را در شرکت‌های بورسی به حرکت در می‌آورد
‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آثار برنامه وزیر جدید اقتصاد، مبنی بر کاهش تعداد نرخ‌های ارز، بر بورس، گفت: عملی شدن تصمیم وزیر اقتصاد و نزدیک شدن نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما، به یکدیگر، آزادی عمل بیشتری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند و باعث می‌شود سازوکار اقتصاد آزاد روند تولید را در شرکت‌های بورسی به حرکت درآورد.

به گزارش می‌متالز، «حسین عبدی» با اعلام اینکه می‌توان برنامه وزیر اقتصاد برای کاهش تعداد نرخ‌های ارز را، از چند بعد مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد، اعلام کرد: این تصمیم به طور حتم به لحاظ روانشناختی اثر مثبتی را بر اکثر بازار‌های مالی، از جمله بورس، به همراه خواهد داشت.

او با اعلام اینکه اقتصاد ایران در شرایطی بسیار حساس قرار دارد، گفت: تعدد نرخ‌های ارز برای هر اقتصادی مضر است؛ بنابراین این تصمیم وزیر اقتصاد اتفاقی مثبت محسوب می‌شود.

عبدی با اشاره به مزایای اجرای برنامه وزیر اقتصاد توضیح داد: این اقدام می‌تواند تاثیرات مثبتی را به طور عام بر اقتصاد و به طور خاص بر بازار سرمایه، به همراه داشته باشد.

او با اعلام اینکه اجرای برنامه همتی در کاهش تعداد نرخ‌های ارز، بر کم‌رنگ‌تر شدن نرخ دستوری هم موثر خواهد بود، افزود: موفق شدن وزیر اقتصاد در کاهش تعداد نرخ‌های ارز، چشم‌انداز پیش‌روی شرکت‌های بورسی را شفاف خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده