تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۴۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خدمات پس از فروش وانتقال فناوری قربانی عجله در واردات خودرو شد

خدمات پس از فروش وانتقال فناوری قربانی عجله در واردات خودرو شد
‌می‌متالز - رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نادیده گرفتن خدمات پس از فروش و انتقال فناوری در بحث واردات خودرو گفت: متاسفانه بعضی وقت‌ها به دلیل عجله‌ای که سیاست‌گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، منوچهر منطقی گفت: مشکلات مربوط به خودروسازی شامل دو بخش است بخشی مربوط به خود خودروساز است و بخش دیگر مربوط به مجموعه عواملی است که خیلی خودروساز در آن دخالت ندارد بلکه تحت تاثیر این عوامل قرار می‌گیرد.

منطقی افزود: مسائل مربوط به خودروسازی بیشتر به امور مدیریتی مجموعه مثل فرآیند تولید، تامین، بازاریابی و تحویل محصول بر می‌گردد.

وی ضمن اشاره به عوامل بیرونی تاکید کرد: خودروساز برای تولید خودرو به تامین ارز نیاز دارد که متاسفانه این تامین ارز در دوسال گذشته خیلی دچار فراز و فرود شده است.

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل وزارت صمت گفت: تاخیر در تامین ارز باعث می‌شود خودروساز نتواند به موقع به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد مشکلات صنعت خودروسازی کشور به عوامل بالادستی و ۵۰ درصد به عوامل داخلی خود خودروساز مربوط می‌شود.

منطقی بیان داشت: اگر خودروساز مسائل و مشکلات داخلی خود را رفع کند باعث می‌شود عوامل بالادستی تمایل بیشتری به حل و فصل مشکلات در این حوزه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به بحث واردات خودرو گفت: نخست اینکه قبل از واردات خودرو خدمات پس از فروش خودرو باید در داخل مستقر شود که متاسفانه بعضی وقت‌ها به دلیل عجله‌ای که سیاست گذار برای واردات خودرو دارد از این قاعده غفلت می‌کند.

رئیس مرکز نوآوری حمل‌ونقل وزارت صمت افزود: انتقال فناوری در قبال واردات خودرو در قانون ساماندهی خودرو آمده یعنی کسی بخواهد خودرو وارد کند در قبال واردات باید فناوری خودرو را هم انجام دهد.

وی یادآوردشد: متاسفانه این بند از قانون ساماندهی خودرو یا رعایت نمی‌شود یا بعضی‌ها به دنبال کمرنگ کردن این بند قانونی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکار‌های مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۵):

ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکار‌های مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی است

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن یکی از چالش‌های صنعت فولاد است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۳):

عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن یکی از چالش‌های صنعت فولاد است

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود