تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش میلیونر‌های دیجیتالی در سطح جهان

افزایش میلیونر‌های دیجیتالی در سطح جهان
‌می‌متالز - جهان امروز شامل ۱۷۲.۳ هزار میلیونر است که هر یک از آنها بیش از یک میلیون دلار ارز دیجیتال دارند.

به گزارش می‌متالز، شرکت "هنلی و شرکا" که در زمینه ثروت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی فعالیت می‌کند، اعلام کرد افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال به رهبری بیت‌کوین منجر به افزایش تعداد میلیونر‌ها شده است.

این شرکت در گزارشی نوشت: جهان امروز شامل ۱۷۲.۳ هزار میلیونر است که هر یک از آنها بیش از یک میلیون دلار دارایی‌های رمزنگاری شده دارند که نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است: تعداد میلیونر‌های بیت‌کوین با افزایش ۱۱۱ درصدی به ۸۵.۴ هزار میلیونر، پس از اینکه قیمت واحد از ۴۲.۶ هزار دلار در پایان سال گذشته به میانگین ۶۲ هزار دلار در حال حاضر افزایش یافت.

تعداد میلیونر‌های ذکر شده در این گزارش فقط شامل کسانی می‌شود که در بازار ارز‌های دیجیتال فعال هستند.

ارزش کل بازار دارایی‌های کریپتو اکنون به ۲.۳ تریلیون دلار رسیده است که در مقایسه با ۱.۲ تریلیون دلار در ابتدای سال گذشته، ۸۹ درصد افزایش داشته است.

رده‌های بالای ثروت ارز‌های دیجیتال نیز به طور قابل توجهی گسترش یافته است، به طوری که تعداد میلیونر‌های ارز‌های دیجیتال (آن‌هایی که دارایی ارز‌های دیجیتال ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر هستند) با ۷۹ درصد افزایش به ۳۲۵ نفر رسیده است.

در این گزارش به نقل از دومینیک وولک، رئیس گروه مشتریان خصوصی در هنلی و شرکا، آمده است که رشد سریع ناشی از معرفی ETF ارز‌های دیجیتال در بازار‌های مالی بزرگ بوده است.

بر اساس این گزارش، وولک افزود: «چشم‌انداز ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴ چندان شبیه به پیشینیان خود نیست، چراکه فقط بیت‌کوین در ماه مارس به بیش از ۷۳۰۰۰ دلار افزایش یافت که بالاترین سطح آن تا کنون است.»

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده