تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ کوچک شد

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ کوچک شد
‌می‌متالز - بر اساس داده‌های نهایی منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان در روز سه‌شنبه، این کشور با کاهش ۰.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، گامی به سمت عقب برداشت.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های نهایی منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان در روز سه‌شنبه، این کشور با کاهش ۰.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، گامی به سمت عقب برداشت.

اگر شرایط اقتصادی آلمان در سه ماهه فعلی بهبود نیابد، این کاهش تولید ناخالص داخلی، پس از رشد اندک ۰.۲ درصدی در سه ماهه اول، نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد رکود قریب‌الوقوع نشان می‌دهد.

روت برند، رئیس اداره آمار فدرال آلمان، با اشاره به شکنندگی بهبود وضعیت اقتصادی این کشور، اظهار داشت: پس از افزایش اندک در سه ماهه قبل از آن، اقتصاد آلمان دوباره در بهار کند شد.

در مقایسه با یک سال قبل، اقتصاد این کشور هیچ رشدی نشان نداد و آخرین بار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد سالانه ثبت کرد.

کوچک شدن اقتصاد آلمان عمدتاً به دلیل کاهش مصرف خانوار و سرمایه‌گذاری رخ داده است.

نرخ هزینه مصرف نهایی خانوار ۰.۲ درصد کاهش یافت که موجب شد روند افزایشی که در ابتدای سال مشاهده شده بود، معکوس شود. از سوی دیگر، مصرف نهایی بخش دولتی ۱.۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافت.

سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور ضعف قابل توجهی را نشان دادند که بر تردید کسب‌وکار‌ها نسبت به پروژه‌های جدید در میان عدم اطمینان اقتصادی رو به رشد تاکید می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین