تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۹۹۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لبخند اقتصاد آلمان به رکود

لبخند اقتصاد آلمان به رکود
‌می‌متالز - نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان در ماه اگوست برای دومین ماه متوالی و بیش از حد انتظار کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، شاخص مدیران خرید ترکیبی آلمان که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ماه آگوست از ۴۹.۱ در ماه جولای به ۴۸.۵ کاهش یافت که کم‌تر از ۴۹.۲ پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقتصاد آلمان که به طور غیرمنتظره‌ای ۰.۱ درصد در سه ماهه دوم کاهش یافت و در نیمه دوم سال رشد نکرده است. این شاخص ترکیبی بخش‌های خدمات و تولیدی را که مجموعاً بیش از دو سوم بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می‌دهند، ردیابی می‌کند.

شاخص بخش خدمات در ماه آگوست از ۵۲.۵ در جولای به ۵۱.۴ کاهش یافت، اما در محدوده مثبت باقی ماند. تحلیل‌گرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار داشتند که شاخص با کاهش شدید کم‌تری به ۵۲.۳ برسد.

بخش تولید هم‌چنان در رکود فرو رفته است و این شاخص از ۴۳.۲ در جولای به ۴۲.۱ سقوط کرد و تحلیل‌گرانی که انتظار داشتند تا ۴۳.۵ افزایش یابد، اشتباه کردند.

سیروس دلا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ گفت: رکود در بخش تولید آلمان در ماه اگوست عمیق‌تر شد و هیچ بهبودی در چشم‌انداز نبود. او افزود احتمال دومین سه ماهه متوالی رشد منفی افزایش یافته است، به این معنی که ممکن است به زودی رکود اقتصادی در آلمان را مورد بحث قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده