تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۰۶۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزارت صمت:

نگاه خُرده مالکی مانع صنعتی‌شدن ساختمان است

نگاه خُرده مالکی مانع صنعتی‌شدن ساختمان است
‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نگاه خرده مالکی و سلیقه‌ای در ساخت مسکن وجود دارد که مشکلاتی برای کشور به وجود آورده و مانع بزرگ صنعتی‌سازی ساختمان است.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ساختمان‌سازی باید به سمت صنعتی‌شدن و استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کند.

وی افزود: برای بهره‌وری بالاتر در صنعت ساختمان به افزایش بازده در کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن نیاز داریم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه نیازمند بهره‌وری در فضا و انرژی ساختمان‌سازی هستیم، گفت: در سال‌های گذشته شهرداری‌ها نتوانستند استاندارد‌های ساختمان را اجرایی کنند ما نسبت به برخی کشور‌ها چالش‌های جدی داریم.

وی بیان کرد: صنعت ساختمان و صنایع وابسته مانند لوازم آشپزخانه و سایر وسایل در حوزه شیرآلات مهم‌ترین دغدغه ماست که توجه به ساخت شیرآلات با سرب بالاست که در کشور موردتوجه قرار نگرفته و حتی در ساختمان‌های اداری و استاندارد‌ها رعایت نشده است.

برادران با اشاره به اینکه امروز در فضا‌ها با طراحی‌های جدید شاهد کاهش استفاده از اجناس هستیم، گفت: در ساختمان‌سازی نیازمند استفاده از تجارب جهانی هستیم، توانمندی صادرات به کشور‌های همسایه داریم که در سطح منطقه نیز اقداماتی صورت‌گرفته است.

وی عنوان کرد: باید با پیمان‌های منطقه‌ای در قالب تهاتر بتوانیم در صادرات خدمات و کالای ساختمانی، محصولات نهایی را ارائه کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور سیدمحمد اتابک در وزارت‌خانه گفت: او از پیشگامان صنعت ساختمان بود که طرح اجرایی اکباتان را برعهده داشت که طرح‌های ناتمام را به اتمام رساند باید از ظرفیت تجربه اتابک در صنعت ساختمان بهره ببریم ضمن اینکه او اشراف به صنعت سیمان و فولاد نیز دارد.

وی عنوان کرد: میثاق دولت پیگیری برنامه هفتم است که رشد اقتصادی هشت‌ درصدی است که صنعت ساختمان باید به این سمت حرکت کند تا سایر صنایع نیز رونق پیدا کنند؛ چراکه بیش از ۱۲۰ صنعت وابسته به ساختمان هستند که با رونق ساختمان‌سازی این صنایع نیز مورد بهره‌وری قرار می‌گیرند.

برادران با اشاره به شهرسازی در شهر‌های جدید گفت: باید در این صنعت به بخش خصوصی و نگاه تعاونی توجه شود اگر به رشد بالا در صنعت ساختمان دست پیدا کنیم شاهد اشتغال‌زایی خواهیم بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال در دستور کار است که باید به تجهیزات ساختمان و لوازم داخلی نیز با راندمان بالا مصرف پایین توجه شود، اکنون ۷۰۰ هزار کلر را با مصرف پایین دنبال کردیم در بخاری‌ها و دیگر حوزه‌ها اقداماتی باید صورت گیرد همچنین بیش از ۲۰ میلیون بخاری داریم که به سمت کم‌مصرف باید حرکت کرد.

وی بیان کرد: حمایت از صنایع تکمیلی در حوزه صنعت منجر به تولید در تیراژ بالا می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین