تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۶۲۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

ساماندهی سیاست‌گذاری‌های صنعت ساختمان در دستور کار مجلس است

ساماندهی سیاست‌گذاری‌های صنعت ساختمان در دستور کار مجلس است
‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تصویب سازوکار و سیاست‌گذاری‌های صنعت ساختمان در مجلس در دستور کار است، گفت: در صنعت ساختمان به خودکفایی ۸۰ تا ۹۰ درصدی رسیدیم.

به گزارش می‌متالز، «حسنعلی محمدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی توان پوشش بازار داخلی را بر عهده دارند، بر صادرات محصولات صنعت ساختمان به کشور‌های هدف تاکید کرد و گفت: در بحث صنعت ساختمان، باید کشور‌های همسایه را در اولویت قرار دهیم نباید در عرصه تجاری و اقتصادی کشور‌های دیگر جایگزین کالا‌های صادراتی کشورمان شوند در این زمینه باید بانک مرکزی و تیم اقتصادی زمینه صادرات را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تصویب سازوکار و سیاست‌گذاری‌های صنعت ساختمان در مجلس در دستور کار است، گفت: بیشتر تولیدکنندگان روی مباحث نقدینگی با مشکل مواجه هستند که نیاز است سازوکار‌ها انتخاب شود.

محمدی اضافه کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز به واردات از خارج داریم. باید در انتقال تکنولوژی کار کنیم و به سمت واردات و تعامل با غول‌های صنعتی شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین