تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۰۷۰۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

سود اصلی متالکس در ارتباط با تجار جدید

سود اصلی متالکس در ارتباط با تجار جدید
‌می‌متالز - گفتگو با شرکت‌کنندگان در متالکس شانزدهم نشان می‌دهد بسیاری از آنها تا ظهر جمعه، آخرین روز نمایشگاه با تعداد تجار جدید زیادی آشنا شده‌اند و عقیده دارند سودآوری در نمایشگاه‌های قبلی متالکس اصفهان دلیلی شد تا در این نمایشگاه نیز شرکت کنند.

به گزارش می‌متالز، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (Metalex ۲۰۲۴) از ششم تا نهم شهریورماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود و امروز به پایان می‌رسد. شرکت‌کنندگان بسیاری با صرف هزینه‌های مختلف در این نمایشگاه شرکت کردند، اگرچه بسیاری از آنها اطلاعات دقیقی راجع به هزینه شرکت در نمایشگاه ارائه نمی‌دهند ولی اجاره غرفه، انتقال تجهیزات و منابع انسانی برای شرکت هزینه داشت. بعضی از تولیدکنندگان از سایر شهر‌های کشور آمده بودند و همین موضوع بر هزینه‌های آنها می‌افزاید. با این وجود بسیاری از این شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه موفق به ثبت قرارداد‌های فروش و یا پیدا کردن مشتریان جدید شدند. از چند نفر از شرکت‌کنندگان پرسیده شد شانزدهمین نمایشگاه متالکس چقدر برای شما سودآور بود؟ باگرچه برخی پاسخ دقیقی ارائه نکردند، اما تعداد دیگری از غرفه‌داران نیز به شرط عدم انتشار نام شرکت خود در مورد سودآوری متالکس شانزدهم صحبت کردند.

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان در مورد سودآوری متالکس شانزدهم گفت: سودآوری یک نمایشگاه اول شامل معرفی محصولات و خدمات می‌شود، همه حاضرین در این زمینه موفق بودند ولی به طور خاص با بیش از ۱۰ تاجر جدید آشنا شدیم که شاید در آینده نزدیک مشتری ما باشند. بسیاری از شرکت‌کنندگان عقیده دارند در متالکس مشتریان جدیدی پیدا کرده‌اند ولی قراردادی منعقد نشده است. مدیر فروش یک شرکت ذوب فلزات تهران در این باره گفت: خدمات خودمان را به چند تاجر معرفی کردیم و قرار است در هفته‌های آینده حضوری برای بازدید از خطوط تولید مراجعه کنند. این مدیر فروش معتقد است هزینه شرکت در نمایشگاه در مقابل سودآوری انعقاد قرارداد جدید ناچیز است.

وی ادامه داد: تمام هزینه نمایشگاه بین ۵ تا ۱۰ درصد از سود به دست آمده از یک قرار داد با اندازه معمولی است.

مدیر شرکت دانش‌بنیان دیگر مدعی بود به طور متوسط ۳ تا ۵ قرارداد در هر نمایشگاه متالکس ثبت می‌کند. این مدیر ادامه داد: در متالکس چهاردهم ۴ قرارداد فروش داشتیم که ۲ مورد هنوز در حال اجراست، در این نمایشگاه نیز با بیش از ۱۶ تاجر آشنا شدیم و حتی اگر یک مورد ختم به قرارداد شود ما رضایت کامل داریم.

شرکت‌کنندگان بسیاری مدعی‌اند نمایشگاه‌های قبلی متالکس برای آنها سودآوری داشت، در واقع درصد بالایی از شرکت‌کنندگان به دلیل سودآوری نمایشگاه‌های قبلی در شانزدهمین نمایشگاه متالکس نیز حاضر شدند، برخی از آنها یک یا چند دور قبلی غالب بودند و برخی مدعی‌اند هر سال در نمایشگاه متالکس اصفهان حاضر می‌شوند. گفتگو با بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نشان می‌دهد تا روز جمعه همگی موفق شده‌اند با تعداد بازرگانان داخلی بیشتری ارتباط بگیرند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده