تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۵۰۷۰۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

متالکس شانزدهم مورد توجه اصفهانی‌ها قرار گرفت

متالکس شانزدهم مورد توجه اصفهانی‌ها قرار گرفت
‌می‌متالز - متالکس شانزدهم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد. انتظار می‌رفت نمایشگاه متالکس بیشتر مورد توجه بازرگانان قرار بگیرد ولی هر روز عصر مردم عادی بسیاری در نماشگاه حاضر می‌شدند و پای صحبت‌های تخصصی غرفه‌داران می‌نشستند.

به گزارش می‌متالز، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (متالکس) از سه‌شنبه ۰۶ شهریور لغایت جمعه ۰۹ شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شد و گزارش‌ها از استقبال عموم مردم حکایت دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تخصصی بودن بسیاری از غرفه‌های نمایشگاه ولی از روز اول مردم عادی نیز به بازدید از نمایشگاه رفتند. به تعبیر چند غرفه‌دار، بازرگانان مخاطب اصلی در نمایشگاه متالکس هستند ولی هر روز به خصوص از ساعت ۱۶ به بعد بر تعداد بازدید مردم عادی افزوده می‌شد و روز جمعه مردم از همان ساعات ابتدایی روز در نمایشگاه حاضر شدند.

مدیر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه تخصصی است و انتظار بازدید مردم عادی تا این سطح را نداشتیم. یکی دیگر از غرفه‌داران نیز استقبال مردم عادی از نمایشگاه را نشان دهنده افزایش سواد تخصصی آنها نسبت به حوزه فولاد دانست. مدیر یکی از شرکت‌های تهرانی حاضر در نمایشگاه در این باره گفت: جالب است وقتی می‌بینیم خانواده‌ای همراه با فرزندان کوچکشان برای بازدید از نمایشگاه مراجعه می‌کنند. بنا بر ادعای برخی از غرفه‌داران تعداد بازدیدکنندگان کودک در متالکس شانزدهم به مراتب بالاتر از متالکس پانزدهم بود.

یکی از این بازدیدکنندگان که همراه با همسر و دو فرزند خود روز جمعه به نمایشگاه آمده بود درباره این بازدید گفت: به دلیل پایان نامه همسرم در این نمایشگاه حاضر شدیم تا اطلاعات بیشتری پیرامون حوزه فولاد به دست بیاورد. یک خانم سی و چند ساله که همراه با دختر ۸ ساله‌اش به متالکس شانزدهم آمده بود نیز در این باره گفت: هر چه بچه‌ها را به فضای تخصصی مانند اینجا آشنا کنیم برای شناسایی استعداد و خلاقیت آنها بهتر است تا مثلاً صبح جمعه پای تلویزیون بنشیند و برنامه کودک ببیند.

در میان بازدیدکنندگان تجار و نماینده شرکت‌های مختلف حضور دارند ولی تعداد آنها نسبت به بازدیدکنندگان معمولی به مراتب کمتر است. بازدیدکنندگان معمولی گاهی در مقابل غرفه‌ها قرار می‌گرفتند و به توضیحات تخصصی غرفه‌داران توجه می‌کردند. در این میان غرفه‌داران نیز با وجود اینکه می‌دانستند مخاطب آنها کاربران ساده هستند با اشتیاق به توضیح در مورد چگونگی محصولات و خدمات خود می‌پرداختند. در میان بازدیدکنندگان افراد زیادی به ساعت برگزاری متالکس شانزدهم انتقاد می‌کردند، البته این موضوع از سوی غرفه‌داران نیز شنیده می‌شد، بسیاری از آنها نسبت به ساعت برگزاری این دور از نمایشگاه انتقاد کردند و عقیده داشتند متالکس شانزدهم اگر ساعت بهتر داشت، مورد توجه بخش بزرگ‌تری از جامعه قرار می‌گرفت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده