تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۵۰۷۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالکس صورت گرفت؛

معرفی رویکرد نوین فولاد مبارکه در حوزه مسوولیت اجتماعی

معرفی رویکرد نوین فولاد مبارکه در حوزه مسوولیت اجتماعی
‌می‌متالز - رویکرد نوین فولاد مبارکه در عمل به مسوولیت اجتماعی در شانزدهمین نمایشگاه متالکس در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، فولاد مبارکه رویکرد نوینی را در عمل به مسوولیت اجتماعی در پیش گرفته که در این راستا الگوی جامع پیشرفت و آبادانی به ویژه در روستا‌ها را تدوین کرده است و دو اصل توانمندسازی و اشتغال‌زایی را با مشارکت مردم پیش می‌برد.

این مجموعه اقدامات ویژه‌ای را در این مسیر برای تعدادی از روستا‌ها به صورت پایلوت با همکاری شرکت دانش‌بنیان «رستا» اجرا کرده و نمونه‌هایی از آن در غرفه فولاد مبارکه در شانزدهمین نمایشگاه متالکس به نمایش گذاشته شده است.

کانون پیشرفت روستایی

کانون‌های پیشرفت روستایی جهت شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های روستا‌ها با حضور نخبگان و پیشکسوتان روستا‌ها تشکیل شد و در هر روستا با مشخص کردن یک فرد امین به پیگیری مطالبات و اجرای برنامه‌ها می‌پردازند.

  • تعداد کانون‌های پیشرفت تشکیل‌ شده: ۹۸ عدد
  • تعداد امین شناسایی‌ شده: ۹۸ عدد
  • اسناد پیشرفت: ۹۸ عدد
  • شکست کار پروژه‌های مشارکتی: ۷۳ عدد

پروژه مشترک کانون پیشرفت شاتور

این پروژه در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و بهبود کیفیت زندگی روستاییان در منطقه شاتور انجام شده است. به عبارتی در سند پیشرفت و جلسات کانون پیشرفت مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مساله روستا در حوزه سلامت، تکمیل و تجهیز ساختمان نیمه‌کاره مرکز جامع سلامت تشخیص داده شد. با توجه به اینکه در مرکز بهداشت روستا خدمات پزشکی و سلامت به اهالی روستا و ۲۴ روستای همجوار ارائه می‌شود، این مرکز سلامت در این منطقه انتخاب شد.

  • کل هزینه اجرای پروژه: ۷،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
  • کمک هزینه پرداختی توسط مجتمع فولاد مبارکه: ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

واحد اشتغال رستا

در این راستا نیز شبکه‌های اشتغال و آموزش رهبران را پیش بردند.

شناسایی کنشگران اقتصادی به تعداد ۶۲۵: طرح به دنبال شناسایی و توانمندسازی افراد فعال در حوزه اقتصادی در منطقه است.

ایجاد شبکه‌های شغلی به تعداد ۵۷: هدف دیگر ایجاد شبکه‌های همکاری بین افراد و کسب‌وکار‌های محلی برای تقویت اقتصاد منطقه است.

برگزاری ۱۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی: طرح شامل برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های افراد و ارتقای سطح دانش در حوزه‌های مختلف است.

ارائه ۵ هزار نفر ساعت خدمات پشتیبانی: طرح به افراد و کسب‌وکار‌های محلی خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

پروژه مشارکتی کانون پیشرفت رامشه

با توجه به اینکه گذران اوقات فراغت یکی از خلاء‌های جدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی به شمار می‌رود، به همین منظور پایگاهی برای فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی، آموزشی و سرگرمی در شهرستان در نظر گرفته شده که برای رفع نیاز‌های شرق اصفهان و جرقویه تأمین هزینه آن صورت گرفته است.

سلسله رویداد‌های همیار شو

همیار شو عنوان دوره‌های مستمری است که تربیت تسهیلگر را در سه حوزه کودک و نوجوان و خانواده انجام می‌دهد.

در این فعالیت، ۴ هزار و ۷۳۸ نفر ساعت در مکان‌های امامزاده اسحاق هرند و کانون تربیتی و فرهنگی کوهپایه آموزش دیدند.

همچنین شایان ذکر است که در مسیر تحقق رویکرد نوین مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه، میثاق‌نامه پیشرفت و آبادانی روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان به همّت شرکت فولاد مبارکه و با مشارکت مجموعه «رستا» رونمایی شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده