تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۵۰۷۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ضرردهی فولادسازان چینی از فروش محصولات نوردی

ضرردهی فولادسازان چینی از فروش محصولات نوردی
‌می‌متالز - کوره‌های بلند فولادسازان چینی در ماه جولای از فروش محصولات نوردی متحمل ضرر شدند. جو منفی در بازار داخلی باعث کاهش شدید قیمت فولاد گردیده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مای استیل در ماه جولای، میانگین ضرر ناشی از فروش میلگرد در میان تولیدکنندگان فولاد چینی مورد بررسی ۳۵ دلار در هر تن بود که ۲۱ دلار در هر تن بیشتر از ژوئن سال جاری بوده است. در همین حال، کارخانه‌ها در ماه جولای به طور متوسط ۲۱ دلار در هر تن از فروش ورق گرم از دست دادند، در حالی که سود ماه قبل از آن حدود ۳ دلار در هر تن بود.

تقاضای مصرف‌کننده‌های نهایی با رکود تابستانی کم بود، در حالی که دمای بالای هوا و بارندگی‌های مکرر در اکثر مناطق چین بر تعدادی از بخش‌ها مانند ساخت‌وساز تأثیر گذاشت. از طرفی هزینه‌های تولید در کارخانه‌های فولاد چین نیز در ماه گذشته اندکی کاهش یافت، اما این کاهش نتوانست سودآوری آنها را افزایش دهد.

قابل ذکر است در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۴، چین تولید فولاد را ۲.۲ درصد کاهش داده به ۶۱۳.۷۲ میلیون تن رساند. در ماه جولای نیز تولید فولاد در کشور با ۹.۵ درصد کاهش نسبت به ژوئن به ۸۲.۹۴ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و افت حاشیه سود فولادسازان بود. 

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده