تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۰۸۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تاجگردون:

مرکز مبادله طلا و ارز ۸ مدل نرخ ارزی را به ۳ نرخ تقلیل داد/ اهداف در زمینه نزدیک کردن قیمت ارز آزاد با ارز دولتی محقق نشد/نقش بالا رفتن نرخ ارز بر فشار اقتصادی به مردم

مرکز مبادله طلا و ارز ۸ مدل نرخ ارزی را به ۳ نرخ تقلیل داد/ اهداف در زمینه نزدیک کردن قیمت ارز آزاد با ارز دولتی محقق نشد/نقش بالا رفتن نرخ ارز بر فشار اقتصادی به مردم
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ مرکز مبادله طلا و ارز تلاش کرد تا ۸ نوع ارز را به ۳ نوع ارز تقلیل دهد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا تاجگردون، در ارزیابی خود از عملکرد بازار «مبادله طلا و ارز» و اهداف پیش‌بینی شده بانک مرکزی در زمینه کم کردن فاصله قیمتی ارز آزاد با ارز دولتی، گفت:متاسفانه اهداف مورد بررسی، محقق نشد با این حال مرکز مبادله طلا و ارز تلاش کرد تا ۸ نوع ارز را به ۳ نوع ارز تقلیل دهد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این حال این مرکز باید به سمتی حرکت کند که این ۳ نوع نرخ ارزی را هم به ۲ نرخ ارزی تبدیل کند.

نماینده مردم «گچساران و باشت» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو باید تاکید کنم که بانک مرکزی در این بخش، مسیر درستی را طی می‌کند، اما به اهداف نهایی خود دست پیدا نکرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید تاکید کنم وقتی می‌گویم نرخ‌های ارزی باید به هم نزدیک شوند بدین منظور است که یا نرخ ارز آزاد باید کاهش پیدا کند و یا ارز دولتی بالا رود. البته باید به این نکته اشاره کنم که بالا رفتن نرخ ارز می‌تواند حائز فشار اقتصادی به مردم شود. از سویی دیگر نیز پائین آمدن نرخ ارز هم موجب فرار ارزی خواهد شد بنابراین ما باید در این بخش به توافق لازم دست پیدا کنیم که البته بازار مبادله طلا و ارز می‌تواند این موضوع را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده