تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۰۸۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکوردشکنی در مجتمع فولاد سبا با تولید ۵ هزار و ۴۸ تن آهن اسفنجی

رکوردشکنی در مجتمع فولاد سبا با تولید ۵ هزار و ۴۸ تن آهن اسفنجی
‌می‌متالز - مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا گفت: همکاران بادرایت و سخت‌کوش واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در تاریخ ۷ شهریورماه ۱۴۰۳ موفق شدند با تولید ۵ هزار و ۴۸ تن آهن اسفنجی، رکورد روزانه جدیدی را در سال جهش تولید به ثبت برسانند.

به گزارش می‌متالز، بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا، از ثبت رکورد تولید روزانه دیگر در این مجتمع خبر داد و گفت: همکاران بادرایت و سخت‌کوش واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در تاریخ ۷ شهریورماه ۱۴۰۳ موفق شدند با تولید ۵ هزار و ۴۸ تن آهن اسفنجی، رکورد روزانه جدیدی را در سال جهش تولید به ثبت برسانند.

وی ضمن تبریک این رکوردشکنی، رکورد قبلی روزانه این واحد را مربوط به ۲۱ فروردین‌ماه سال جاری و به میزان ۴ هزار و ۹۹۳ تن اعلام و اضافه کرد: اعتقاد و باور همکاران پرتلاش به تولیدِ بیش از ظرفیت کارخانه و بهینه‌سازی در میکس گندله، کنترل فرآیند تولید با توجه به موارد ایمنی و تلاش واحد‌های تولیدی و پشتیبانی‌کننده از عوامل کسب این افتخار است.

میزان تولید روزانه آهن اسفنجی به همراه حفظ کیفیت در محدوده مجاز از بارزترین ارزش‌های این رکوردشکنی است

رئیس واحد آهن‌سازی سبا نیز در همین زمینه اظهار کرد: این میزان تولید بیشترین رکورد تولید روزانه از زمان راه‌اندازی در واحد احیا مستقیم سباست. این رکورد ثمره تلاش تیم‌های تولید، تعمیرات، دفاتر فنی، انباشت و برداشت و افزایش بهره‌وری تجهیزات و اعتقاد به تولید بیش از ظرفیت طراحی است.

به گفته فرهاد رجبی، ارزش و اهمیت این رکورد، میزان تولید روزانه آهن اسفنجی به همراه حفظ کیفیت در محدوده مجاز آن است.

آرش نوروزی، کارشناس تولید آهن‌سازی سبا نیز در این خصوص چنین گفت: ثبت این رکورد روزانه در واحد احیا مستقیم سبا بسیار غرورآفرین و باعث افتخار است، زیرا تولید محصول آهن اسفنجی بالاتر از ظرفیت طراحی و حفظ محدوده کیفی را رقم زده است.

علی رحیمی، کارشناس دفتر فنی تولید نیز اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق این رکورد روزانه، آنالیز فرآیند و رفع موانع در راستای بهینه‌سازی میکس گندله و ارسال آن به واحد احیامستقیم از لحاظ فیزیکی و شیمیایی است.

مهدی نوروزی، کارشناس برق و اتوماسیون آهن‌سازی سبا هم تصریح کرد: ثبت این رکورد روزانه حاصل بازرسی‌های مدون و برنامه‌ریزی در راستای افزایش کیفی تعمیرات به جهت آماده‌به‌کاری تجهیزات بوده و با اعتماد به تجهیزات بومی‌سازی محقق شده است.

محمدتقی صرامی، اپراتور اتاق کنترل هم خاطرنشان کرد: تولید با حداکثر ظرفیت، در فرآیندی ایمن، اولویت تیم‌های تولید در راستای این رکورد روزانه بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده