تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۰۸۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خزانه‌داری تاکید کرد؛

لزوم ثبت فوری اموال ثبت نشده دستگاه‌های اجرایی در «سادا نوین»

لزوم ثبت فوری اموال ثبت نشده دستگاه‌های اجرایی در «سادا نوین»
‌می‌متالز - خزانه‌داری کل کشور طی بخشنامه‌ای بر لزوم ثبت فوری یا تکمیل اطلاعات تمام املاک در اختیار دستگاه‌های اجرایی در سامانه «سادا نوین» تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، خزانه‌داری کل کشور طی بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: مطابق مفاد بند (الف) ماده ۱۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، به‌ منظور مدیریت و ارتقای شفافیت دارایی‌های دولت، دستگاه‌های اجرایی مکلفند که نسبت به ثبت اطلاعات اراضی، املاک و سایر اموال غیرمنقول از جمله انفال و اموال تملیکی که به عنوان مالک، بهره‌بردار، متولی واگذاری یا نماینده دولت در اختیار دارند اعم از دارای سند مالکیت یا فاقد سند مالکیت، اجاره‌ای، وقفی و حقوق و امتیازات مرتبط با اموال غیرمنقول از جمله حق انتفاع، حق ارتفاق و حق سرقفلی، در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا نوین) اقدام کنند.

بر این اساس هر گونه پرداخت بابت تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها برای موارد ثبت نشده در سامانه سادا نوین ممنوع است و عدم اجرای این بند توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تخلف محسوب می‌شود.

در این بخشنامه تاکید شده است: به دستگاه‌های اجرایی به فوریت نسبت به ثبت یا تکمیل اطلاعات کلیه املاک در اختیار اقدام کنند، در غیر این‌ صورت مطابق بند (ب) همان ماده قانون اشعاری و ماده ۲۹ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری، خزانه‌داری کل کشور (اداره کل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت) در صورت شناسایی نسبت به صدور گواهی به‌ نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت امور اقتصادی و دارایی (امین اموال) و تعیین تکلیف ملک اقدام می‌شود.

بر اساس اعلام خزانه‌داری کل کشور در اجرای قسمت اخیر ماده ۱۶ قانون صدرالاشاره گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی هر ۶ ماه یک‌بار به مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی ارسال خواهد شد.

گفتنی است سامانه «سادا نوین»، سامانه یکپارچه مدیریت اموال و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی، سامانه‌ای برای مدیریت اموال و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی است که تا قبل از سال ۱۴۰۲ با نام اختصاری «سادا» فعالیت داشت سامانه جدید در ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده