تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر کار:

کارگران نقش ویژه‌ای در بهره‌وری اقتصادی کشور دارند

کارگران نقش ویژه‌ای در بهره‌وری اقتصادی کشور دارند
‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران نقش ویژه‌ای در بهره‌وری اقتصادی کشور دارند، گفت: دولت چهاردهم بهبود محیط کسب و کار را با تعامل بخش تعاونی و خصوصی به طور جدی پیگیری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید ارتباط دولت با بخش خصوصی و تعاونی را ساماندهی کنیم. مشکل ما نداشتن سازمان و ارتباط‌دهی بین بخش خصوصی و تعاونی است تا نظرات و راهکار‌ها را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوعات مختلف در حوزه درآمد بیمه‌ها و بهره‌وری مشاغل بررسی می‌شود تا به خروجی نهایی که افزایش بهره‌وری است دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت دستمزد نیروی کار گفت: هریک از شرکای اجتماعی از منظر صنفی خود به موضوع دستمزد نگاه می‌کنند و دولت نیز باید با نگاه همه‌جانبه این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

میدری با بیان اینکه کارگران نقش ویژه‌ای در بهره‌وری اقتصادی کشور دارند افزود: وزارت کار از واحد‌های تولیدی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در اقتصاد کشور واحد‌های کارآمد وجود دارد که باید از آنها حمایت کنیم و در این مسیر از بنگاه‌های اقتصادی ضعیف نیز حمایت خواهیم کرد، اما اگر در دوره‌های بلندمدت بین منافع مردم و منافع بنگاه خاص قرار بگیریم باید منافع مردم مدنظر قرار گیرد.

میدری عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۰۰ شرکت زیر مجموعه و تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند موضوع بهبود زیرساخت‌های انرژی توسط دولت چهاردهم در حال پیگیری جدی است و ما در وزارت رفاه بهبود بهره‌وری و ارتقای اقتصادی این شرکت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بخش تعاونی ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد و بهبود نیرو‌های خورشیدی در کشور دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۴ میلیون مسکن در کشور داریم گفت: از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی هوشمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی برای هوشمند کردن واحد‌های مسکونی با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی با استفاده از فناوری‌های نوین بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده