تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۰۰۹
یک مقام مسوول:

۲۰۰ هزار زائر با اتوبوس به مشهد رفتند/ موج بازگشت از روز پنجشنبه

۲۰۰ هزار زائر با اتوبوس به مشهد رفتند/ موج بازگشت از روز پنجشنبه
‌می‌متالز - یک مقام مسوول گفت: در دو سه روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار زائر با ناوگان عمومی جاده‌ای به مشهد آمده‌اند. موج بازگشت زائران برای روز پنجشنبه پیش‌بینی شده که ۲۴۰۰ اتوبوس نیز در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش می‌متالز، «جعفر شهامت» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در گفتگوی تلویزیونی گفت: در دو سه روز گذشته بیش از دویست هزار زائر خود را با ناوگان عمومی جاده‌ای به مشهد رسانده‌اند در حالی که سهم ناوگان عمومی جاده‌ای در این ایام ۱۰ درصد است.

وی افزود: از هشت میلیون نفری که تخمین زده می‌شود در این ایام به مشهد مشرف شوند هشتصد هزار نفر سهم ناوگان عمومی جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی تصریح کرد: ۹۰ درصد زائران مشهدالرضا در دهه سوم ماه صفر با خودروی شخصی و ناوگان عمومی جاده‌ای به مشهد سفر می‌کنند.

شهامت گفت: ورود زائران تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود و زائران از چهارشنبه برای بازگشت اقدام کنند که حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس از ناوگان عمومی جاده‌ای در یک دوره سه روزه در نظر گرفته شده که ظرفیت صندلی این اتوبوس‌ها از طریق سامانه‌های مجاز پیش فروش شده است.

وی اضافه کرد: موج بازگشت زائران را برای روز پنجشنبه پیش‌بینی کرده‌ایم که ۲۴۰۰ اتوبوس برای رفاه زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی افزود: از زائران درخواست داریم برای پیش خرید بلیط برگشت از طریق سامانه بر خط اقدام کنند.

وی گفت: ۸۰ درصد جمعیت زائران مشهد در این ایام با خودرو شخصی به مشهد سفر می‌کنند که برای رفاه آنها ۲۶۰ موکب و ۶۰ مجتمع خدمات رفاهی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود