تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۱۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رونمایی از تبعات «قطعی برق» در صنعت فلزات؛

کاهش ۲۴۶ هزار تنی تولید ۴ شرکت فولاد بورسی در مردادماه

کاهش ۲۴۶ هزار تنی تولید ۴ شرکت فولاد بورسی در مردادماه
‌می‌متالز - مجموع مقدار تولید ۴ شرکت بزرگ فولادی کشور شامل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان در مردادماه به نسبت تیرماه با کاهش ۲۴۶ هزار تنی مواجه شده که دلیل اصلی این کاهش قابل توجه، قطعی برق بوده است.

به گزارش می‌متالز، مجموع مقدار تولید ۴ شرکت بزرگ فولادی در مردادماه رقمی بالغ بر یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن اعلام شده که در مقایسه با تیرماه با بیش از ۲۴۶ هزار تن کاهش همراه بود.

طبق آمار ارایه شده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۶۸۹ هزار تن، فولاد خوزستان ۵۸۳ هزار و ۶۹۷ تن، ذوب آهن ۲۱۴ هزار و ۳۳۷ تن و فولاد خراسان ۱۲۸ هزار و ۲۰۱ تن تولید در مردادماه امسال به ثبت رسانده‌اند.

همچنین، این ۴ شرکت فولادی در تیرماه حدود یک میلیون و ۸۶۱ هزار تن تولید داشتند که تنها متهم روند کاهش تولید در مردادماه، قطعی برق بوده است؛ در این میان شرکت فولاد خوزستان با ۷۵۰ هزار تن تولید بیش‌ترین میزان تولید را از آن خود کرد.

میزان فروش شرکت‌های فولادی در مردادماه

در مقابل نیز مقدار فروش ۴ شرکت فولادی (فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن) در ماه مرداد مورد بررسی قرار گرفته که طبق آمار موجود، مقدار فروش انجام شده در این بازه زمانی با ۱۱۲ هزار تن کاهش نسبت به تیرماه از یک میلیون و ۳۰۹ هزار تن به عدد یک میلیون ۱۹۷ هزار تن رسید.

در مردادماه بیش‌ترین فروش متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده که با ۷۵۰ هزار تن فروش از دیگر شرکت‌ها پیشی گرفت.

جمع فروش ۴ شرکت فولادی

در بخش دیگر این گزارش نیز به مبلغ فروش ۴ شرکت فولادی در مردادماه اشاره شده که بر این اساس مجموع فروش این شرکت‌ها رقمی حدود ۳۳۹ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال بوده، از این میان بیش‌ترین میزان فروش با رقم ۲۴۴ هزار میلیارد ریال به نام شرکت فولاد مبارکه اصفهان ثبت شد.

کاهش ۲۴۶ هزار تنی تولید ۴ شرکت فولاد بورسی در مرداد ماه

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود