تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۵۱۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت بیت‌کوین به ناحیه حساس رسید/ مراقب پوزیشن‌هایتان باشید

قیمت بیت‌کوین به ناحیه حساس رسید/ مراقب پوزیشن‌هایتان باشید
‌می‌متالز - در روز کم‌نوسان بازار داخل، قیمت انس طلا به زیر ۲۵۰۰ دلار فت، با تغییر دولت، گمانه‌زنی‌های جدیدی در بازار شکل گرفته، تحلیل جدید بیت‌کوین چه می‌گوید؟

به گزارش می‌متالز، درحالی که در تقویم، امروز بین‌التعطیلین است، اما بازار یک روز تعطیل را سپری کرد و قیمت‌ها در همان دامنه بسته شده در حال نوسان بودند. قیمت دلار هرات در میانه کانال ۵۹ هزار تومان شروع به کار کرد و با کاهش تا ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان هم پایین آمد. اما این کاهش دوامی نداشت و قیمت از این ناحیه با حمایت دوباره به نرخ بازگشایی برگشت.

قیمت درهم امارات هم معاملات رنجی را سپری کرد. قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز به کار کرد و از همان ابتدا یک افزایش ۴۰ تومانی داشت و در نرخ ۱۶ هزار و ۲۹۰ تومان ثابت ماند. قیمت درهم طی یک هفته گذشته بار‌ها برای عبور از مرز مقاومت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرده، اما در شکستن این سطح ناکام بوده است.

قیمت دلار تهران که از ابتدای هفته برای ورود به کانال ۶۰ هزار تومان تلاش داشته فعلا نتوانسته کانال‌گشایی کند. بازار ارز تهران به دلیل نبود معامله‌گران در بازار، حتی از هرات و درهم رنج‌تر سپری شد؛ قیمت دلار تهران در بالای میانه کانال ۵۹ هزار تومان آغاز به کار کرد و بین ۵۹ هزار و ۷۰۰ تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داد و در همین حوالی هم بسته شد. حباب دلاری درهم مثبت بود که نشان می‌دهد قیمت دلار تهران زیر برابری درهم در معامله است.

در بازار سه‌شنبه برای بازار سکه فقط یک قیمت عنوان شد و قیمت سکه هیچ نوسانی نداشت. قیمت سکه امامی که در روز یکشنبه ۴۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به کار خودش پایان داده بود سه‌شنبه را در همین نرخ بازگشایی کرد و در همین نرخ هم بسته شد. با این ثبات سکه، حبابش بیشتر شد.

قیمت طلای آبشده که در روز یکشنبه به یک قدمی کانال ۱۶ میلیون رسیده بود روز سه‌شنبه را با گپ منفی در ۱۵ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان آغاز کرد و در نیمه اول با افزایش تا میانه پله هشتم این کانال بالا رفت. اما در ادامه قیمت طلای آب‌شده با کاهش دوباره به پله هفتم کانال ۱۵ میلیون رسید.

در روزی که بازار داخلی نوسان رنجی داشت متغیر دوم بازار طلا و سکه یعنی انس طلا بر مدار کاهش بود و ۲۵۰۰ دلار را از دست داد. قیمت انس طلا با نزول تا سقف قبلی یعنی حوالی ۲۴۸۰ دلار پایین رفت.

با تغییر دولت در بازار یکسری گمانه‌زنی‌ها شکل گرفته است. نکته اول این بود که با تغییر تیم اقتصادی دولت در بازار شنیده می‌شود که تیم ارزی بانک مرکزی هم درحال تغییر و تحول است. نکته دومی که در بازار شنیده می‌شد تفاوت نگاه عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد با بانک مرکزی در مدیریت و نقل و انتقالات ارزی است. با توجه به سابقه همتی در بانک مرکزی که توجه خاصی به تراستی‌ها نداشت و بانک ملی نقش اصلی را در نقل و انتقالات داشت، برخی در بازار مدعی‌اند بانک مرکزی فعلی یکسری تغییرات در نقل و انتقالات داده که با قبلا همخوانی ندارد؛ ازجمله این تغییرات اضافه شدن چند بانک به بانک ملی در نقل و انتقالات ارزی است.

نکته سوم این بود که معامله‌گران می‌گفتند بازار ارز فعلی نسبت به دوران ریاست همتی در بانک مرکزی دچار تغییراتی شده است. آنها با اشاره به نقش تتر در بازار ارز معتقدند که قسمتی از بازار ارز داخل به این بازار ربط پیدا کرده و باید در این حوزه هم نگرش جدیدی حاصل شود. در این باره توییت مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در بازار دست به دست می‌شد که گفته باید پیش‌نویس سند تنظیم‌گری حوزه رمزپول‌ها تدوین شود.

نکته انتهایی بازار تحلیل بازار رمز ارز بود که در بازار سه‌شنبه مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. در تحلیل‌های روز سه‌شنبه عنوان شده بود که قیمت بیت‌کوین به ناحیه حساسی رسیده و مراقب پوزیشن‌هایتان باشید.

منبع: اقتصادنیوز

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود