تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۳۷
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۵۱۲۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعلام آمادگی شرکت‌های ترکی برای سرمایه‌گذاری در معادن معدنی افغانستان

اعلام آمادگی شرکت‌های ترکی برای سرمایه‌گذاری در معادن معدنی افغانستان
‌می‌متالز - وزارت معادن و پطرولیم از دیدار سرپرست این وزارت با سفیر ترکیه در کابل خبر داده می‌گوید که در این دیدار در مورد سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان بحث شده و بر همکاری‌های بیشتر میان این دو کشور تاکید شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) - کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پطرولیم از دیدار ‏ملا هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت با جنک اونال، سفیر ترکیه مقیم کابل خبر داده می‌گوید که وی روی روابط نیک، دیرینه و دوستانه ترکیه با افغانستان بحث کرده است.

به گفته این وزارت، سفیر ترکیه با بیان این‌که تجار کشورش خواهان سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی افغانستان هستند، گفته است: ۷۷ شرکت ترکی عن‌قریب کار‌های ‏عملی‌شان را آغاز خواهند کرد.

از سویی هم سرپرست وزارت معادن و پطرولیم با اشاره به اینکه هر سرمایه‌گذار ملی و بین‌المللی که بخواهد در افغانستان در بخش معادن سرمایه‌گذاری کند این وزارت زمینه را برای آنان مهیا می‌سازد، افزود: سرمایه‌گذاران ترکیه می‌توانند در عرصه نفت و گاز کشور ما سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است که سفیر ترکیه از دست‌آورد‌های حکومت کنونی ابراز رضایت نموده و به ویژه تأمین امنیت سرتاسری افغانستان را حایز اهمیت خوانده است.

منبع: خبرگزاری صدای افغان (آوا)

عناوین برگزیده