تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۲۲۷
سرویس خبر : انرژی

علت تعطیلی موقت برخی جایگاه‌های سوخت اعلام شد

علت تعطیلی موقت برخی جایگاه‌های سوخت اعلام شد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: متأسفانه از قبل ذخیره‌سازی کافی بنزین به ویژه در انبار نفت چالوس نشده بود و در تلاش برای تأمین سوخت مورد نیاز از سایر استان‌های همجوار هستیم.

به گزارش می‌متالز، کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به تعطیلات طولانی مدت هفته جاری، شاهد ازدحام بیش از حد جایگاه‌های سوخت و ترافیک فوق سنگین در مبادی ورودی و جاده‌های مواصلاتی استان‌های شمالی بودیم.

وی در مصاحبه تلویزیونی افزود: مصرف بنزین در ۶ روز گذشته یعنی از شنبه ۱۰ شهریور تا پنجشنبه ۱۵ شهریور به شدت افزایش پیدا کرده و به ترتیب ۱۴۲، ۱۳۷، ۱۳۲، ۱۴۰، ۱۲۴ و ۱۳۶ میلیون لیتر در روز بود؛ میانگین مصرف روزانه بنزین در این ۶ روز هم ۱۳۵ میلیون لیتر ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به علت ترافیک فوق سنگین در جاده‌های شمال کشور، انتقال نفتکش‌ها از انبار‌های نفت به جایگاه‌های سوخت با تأخیر‌های طولانی مواجه شد؛ به طوری که زمان انتقال سوخت به جایگاه‌ها بیش از ۵ برابر حالت عادی است. به ویژه، این اتفاق در استان‌های گیلان و غرب مازندران رخ داده است.

وی افزود: متأسفانه از قبل ذخیره‌سازی کافی بنزین به ویژه در انبار نفت چالوس صورت نگرفته بود و با تدابیری مانند انتقال بنزین با خط لوله به انبار نفت رشت و انبار نفت ساری و همچنین تأمین بنزین از استان‌های همجوار و غیرهمجوار، مانند قزوین، زنجان، همدان و حتی اصفهان، در تلاش برای تأمین سوخت مورد نیاز مردم هستیم.

ویس‌کرمی گفت: وزیر نفت شخصاً پیگیر رفع سریع‌تر مشکل تأمین سوخت استان‌های شمال کشور شده و نماینده ویژه‌ای هم در استان گیلان و غرب مازندران از طرف وزارت نفت مستقر شده است.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که مصرف بنزین استان‌های شمال کشور با افزایش بیش از ۶۰ درصدی در ۶ روز گذشته مواجه شده و عواملی که بیان شد، باعث تعطیلی مقطعی برخی از جایگاه‌های سوخت در استان گیلان و غرب مازندران شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با آغاز خروج مسافران از استان‌های شمالی و باز شدن محور‌های خروجی پیش‌بینی می‌کنیم که وضعیت تأمین سوخت این استان‌ها حداکثر تا پایان امشب به شرایط عادی برگردد البته امروز نسبت به دیروز وضعیت بسیار بهتری داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده