تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۵۱۴۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

درآمد تولیدکنندگان روی و سرب نزولی شد

درآمد تولیدکنندگان روی و سرب نزولی شد
‌می‌متالز - آخرین صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد میانگین درآمد ماهانه بسیاری از تولیدکنندگان روی و سرب در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است. برای مثال میانگین درآمد ماهانه فرآور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، آخرین صورت‌های مالی تولیدکنندگان روی و سرب نشان می‌دهد درآمد بسیاری از آنها در ۵ ماه ابتدایی سال جاری کمتر از ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بود. در این بازه زمانی قیمت روی و سرب در بازار‌های جهانی به شدت پرنوسان بود و در بازار داخلی نیز کاهش تقاضا در معاملات مشهود است، اگرچه تولیدکنندگان داخلی با چالش‌هایی مانند محدودیت در توزیع انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند. اکنون آخرین صورت‌های مالی از کاهش درآمد تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ روی و سرب خبر می‌دهد. درآمد فاسمین یکی از تولیدکنندگان بزرگ این گروه در مرداد ۱۴۰۳ و میانگین درآمد بازه‌های زمانی قبلی به صورت نمودار زیر است:

درآمد تولیدکنندگان روی و سرب نزولی شد

درآمد فاسمین در مرداد ۱۴۰۳ به ۲۸۴ میلیارد تومان رسید. این عدد ۹ درصد کمتر از میانگین درآمد ماهانه این شرکت در سال ۱۴۰۳ است و با میانگین درآمد ماهانه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ اختلاف زیادی دارد. میانگین درآمد ماهانه فاسمین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ برابر بیشتر از مردادماه بود، ضمن اینکه میانگین درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۳ نسبت به دو سال گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است. در مجموع فاسمین در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۹ درصد درآمد کمتری نسبت به ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ کسب کرد.

درآمد دو شرکت زنگان و کاما نیز به قرار نمودار زیر است:

درآمد تولیدکنندگان روی و سرب نزولی شد

درآمد کاما در مرداد ۱۴۰۳ به سطح پایینی سقوط کرد. میانگین درآمد ماهانه این شرکت در طول ۳ سال اخیر نزولی بود. در مقابل میانگین درآمد ماهانه زنگان در ۳ سال گذشته صعودی بود ولی در مردادماه درآمدی کمتر از میانگین ماهانه کسب کرد. بسیاری از تولید کنندگان این گروه در مرداد درآمد بالاتری نسبت به میانگین ماهانه در سال جاری به ثبت رسانده‌اند ولی میانگین درآمد آنها نسبت میانگین سال قبل کاهشی است.

درآمد تولیدکنندگان روی و سرب نزولی شد

درآمد مرداد ۱۴۰۳ برای تولیدکنندگان نمودار بالا بیشتر از میانگین درآمد ماهانه در سال ۱۴۰۳ بود. برای مثال درآمد فروی در مردادماه به ۷۶ میلیارد تومان رسید در حالی‌که میانگین ماهانه در سال ۱۴۰۳ برابر با ۲۷ میلیارد تومان است با این حال درآمد ۵ ماه اول این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش یافته است.

تمام این تولیدکنندگان روی و سرب در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۳ کاهش چشم‌گیری را در میانگین درآمد ماهانه به ثبت رسانده‌اند. برای مثال میانگین درآمد ماهانه ۱۴۰۳ در فرآور نسبت به سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۲ درصد کمتر بود. روند رو به رشد درآمد این شرکت‌ها در مرداد ۱۴۰۳ خبر خوبی برای افزایش میانگین درآمد در ماه‌های آینده است ولی تا اینجای کار بسیاری از تولیدکنندگان این گروه نسبت به سال گذشته درآمد کمتری کسب کرده‌اند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده