تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۱۴۷۴

پیش‌بینی افزایش درآمد اپل به لطف نسخه جدید آیفون

پیش‌بینی افزایش درآمد اپل به لطف نسخه جدید آیفون
‌می‌متالز - تحلیلگران تخمین می‌زنند که درآمد سالانه اپل در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، این درآمد به لطف سری گوشی‌ها و سرویس‌های هوش مصنوعی «iPhone ۱۶» است که قرار است در کنفرانس سالانه این شرکت در ۹ سپتامبر راه‌اندازی شود.

کانترپوینت، یک شرکت تحقیقاتی بازار، پیش بینی کرد که تمام خطوط تولید دستگاه‌های اصلی اپل امسال شاهد رشد باشند، زیرا درآمد سال گذشته کاهش یافته بود.

پیش‌بینی می‌شود که این رکورد به دلیل رشد در بخش‌های دستگاه‌ها و خدمات باشد. پس از کاهش در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود درآمد سخت‌افزار اپل در سال جاری نسبت به سال قبل ۳ درصد رشد کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که تمامی بخش‌های اصلی دستگاه‌ها، مانند آیفون و مک‌بوک، این رشد را با پشتیبانی از نسخه‌های جدید مورد انتظار پیش ببرند و درآمد خدمات همچنان به رشد خود ادامه دهد و در سال ۲۰۲۵ برای اولین بار به سطوح رکوردی ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

در حالی که درآمد خدمات به طور فزآینده‌ای برای اپل مهم شده است، این شرکت هنوز ۷۵ درصد از درآمد خود را از سخت افزار تولید می‌کند.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات کانترپوینت، گفت که مزایای هوش مصنوعی اپل کلید فروش دستگاه‌های جدید خواهد بود.

پاتاک افزود: از نظر نرخ رشد، و اکنون با ظهور هوش مصنوعی اپل، بخش خدمات بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما این کمپانی از نظر رشد درآمد مطلق، همچنان وابسته به سخت افزار باقی مانده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده