تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۱۶۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوچکی نژاد مطرح کرد

وابستگی ۹۰ درصدی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه عمومی

وابستگی ۹۰ درصدی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه عمومی
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق‌ها بازنشستگی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند، گفت: مسیر فعلی باعث می‌شود تا این صندوق‌ها در آینده به طور ۱۰۰درصد به دولت وابسته شوند.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به راهکار‌های جلوگیری از ناترازی و کسری بودجه اظهار کرد: باید بررسی مناسبی از بودجه‌های سنوات گذشته در کشور صورت گیرد تا مشخص شود این ناترازی‌ها به چه شکلی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم «رشت و خمام» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عملکرد بودجه‌ای کشور به درستی پیش نمی‌رود، بیان کرد: متاسفانه ما سالیانه با کسری بودجه مواجه می‌شویم و این کسری بودجه یا باعث افزایش تورم، استقرارض از بانک مرکزی و چاپ اوراق آن هم خارج از ضوابط بودجه‌ای می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین کسری‌های بودجه‌ای باعث شده تا ما از سهم بودجه شرکت‌های دولتی برداشت کنیم بنابراین این‌ها روش‌هاییست که باعث می‌شود تا ما به واسطه آنها جلوی کسری‌ها را بگیریم و دولت‌ها همواره باید تلاش کنند تا بودجه‌ای بدون کسری تدوین و تهیه کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید تاکید کنم که صندوق‌های بازنشستگی هم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و مسیر فعلی باعث می‌شود تا این صندوق‌ها در آینده به طور ۱۰۰ درصد به دولت وابسته شوند با این حال صندوق‌های بازنشستگی تقریباً به میزان ۹۰ درصد به بودجه عمومی وابسته هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده