تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۵۱۹۲
مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی ایران و ترکیه تا یک میلیون تُن

می متالز - رسولی گفت: به زودی با شرکت‌های سازنده تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش حمل بار از ۵۰۰ هزار تن به یک میلیون تن در مسیر ایران و ترکیه منعقد خواهیم کرد.
افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی ایران و ترکیه تا یک میلیون تُن

به گزارش می متالز، اجلاس دو جانبه راه آهن ایران و ترکیه امروز با حضور سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه‌آهن و مدیر عامل راه‌آهن ترکیه برگزار شد.

در این مراسم سعید رسولی، مدیر عامل راه‌آهن با بیان اینکه اتصال جدید خط ریلی از چشم ثریا به منطقه کارس یک محور ارزشمند به شمار می‌رود، گفت: این محور در توسعه مبادلات ریلی نقش ارزشمندی داشته و ایران تمایل دارد هر چه سریعتر این مسیر را در ترکیه اجرایی کند.

وی افزود: با توجه به مطالعات انجام شده برای نهایی کردن مباحث کارشناسی، پیشنهاد می‌شود در یک ماه آینده همکاران دو طرف جلسه‌ای داشته باشند.

رسولی تصریح کرد: یادداشت تفاهم نامه 6 جانبه ایران، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان در مورد تردد واگن‌های CIF مطرح شده و مباحثی در این مورد ارائه شده است.

به گفته وی جلسه بررسی اتصال سیستم‌های کامپیوتری مابین راه‌آهن ترکیه و ایران بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن درباره افزایش حمل و نقل ریلی بین دو طرف گفت: به زودی با شرکت‌های سازنده، یادداشت تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش حمل بار از 500 هزار تن به یک میلیون تن  را منعقد خواهیم کرد.

راه اندازی قطارهای مسافربری تهران- آنکارا بعد از ماه رمضان نهایی می‌شود

 رسولی در حاشیه اجلاس روسای راه‌آهن ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز تعدادی تفاهم‌نامه بین دو طرف نهایی شد، گفت: راه اندازی قطارهای مسافربری تهران - آنکارا بعد از ماه رمضان نهایی می‌شود.

وی افزود: خط جدید اتصال چشمه ثریا به کارس یک مسیر ترانزیتی جدید است که اقدامات کارشناسی آن پیش از این انجام شده بود و تا دو ماه آینده ساخت آن آغاز می‌شود. 

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: اتصال سیستم‌های کامپیوتری بار و مسافر بین دو طرف نهایی شده و جلسه تفاهم شش‌جانبه بین کشورهای CIF بعد از ماه رمضان برقرار می‌شود.

به گفته وی مشکل امنیت تردد قطارهای مسافری ایران و ترکیه حل شده است.

عناوین برگزیده