تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۲۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد

سکه ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد
‌می‌متالز - کارشناس بازار طلا با بیان این که قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در بازار تهران به ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان رسیده است گفت: حباب سکه ۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای درباره تحولات بازار طلا در دو روز گذشته، افزود: تقریبا طی ۱۰ روز گذشته قیمت انس جهانی طلا در محدوده ۲ هزار و ۴۹۵ دلار تا ۲ هزارو ۵۲۲ دلار بوده که در واقع یک نوسان ۲۷ دلاری داشته و البته این نوسان ادامه دارد.

کارشناس بازار طلا اظهارداشت: دیروز و امروز نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت متوسط ۲۳ دلاری در هر انس طلا را داشتیم.

وی تصریح کرد: قیمت ارز نیز با توجه به تعطیلات پایان تابستان همچنین تعطیلات پیش رو مقداری در بازار آزاد تغییرات نوسانی داشته که این باعث شده قیمت طلا و سکه نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته باشد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه افزایش قیمت ارز و طلا در بازار‌های جهانی در بازار داخلی نیز تاثیرگذار است گفت: با توجه به تعطیلات پایان تابستان، بازار تعادل و آرامش را نسبت به ماه‌های گذشته سپری کرده است.

وی افزود: نکته قابل توجه در یک هفته گذشته تعادل بین عرضه و تقاضا است به طوری که این تعادل باعث شد حباب سکه تغییری پیدا نکند یعنی ما تقاضایی برای خرید سکه جهت سرمایه گذاری نداشته ایم به همین دلیل حباب سکه در ابتدای هفته تا پایان هفته ۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان بوده است.

کارشناس بازار طلا، نوسان قیمت طلا و سکه را ناشی از دو شاخص عمده قیمت انس جهانی و نرخ ارز دانست و تصریح کرد: با پایان ماه محرم و صفر و تعطیلات تابستانی بازار طلا و سکه رو به رونق است، اما این رونق موجب ایجاد حباب طلا نشد و به نظر می‌رسد این رونق ادامه پیدا کند.

وی اظهارداشت: قیمت سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزارتومان افزایش هفتگی دیروز در آخرین معاملات ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان، سکه طرح جدید با ۴۵۰ تومان افزایش هفتگی ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان، نیم سکه با ۲۰۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان، ربع سکه با ۲۰۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و سکه یک گرمی با ۵۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان داد و ستد شد.

کشتی‌آرای گفت: هر مثقال طلای آب شده هم با ۲۳۵ هزارتومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۴ هزارتومان افزایش هفتگی ۳ میلیون و ۶۶۸ هزارتومان معامله شد.

وی در مجموع بازار طلا و سکه را در هفته‌ای که گذشت، متعادل برشمرد و افزود: قیمت طلا و سکه افزایش منطقی داشته است.

کارشناس بازار طلا پیش بینی کرد: با توجه به آخرین هفته تعطیلات تابستانی و اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا همین روند را داشته باشد و نرخ ارز تغییرات چندانی نداشته باشد.

وی افزود: هفته آتی افزایش و کاهش زیادی در بازار طلا و سکه نخواهیم داشت و هفته آرامی را سپری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
شرایط جدید انتشار اوراق مرابحه برای شرکت‌های کوچک/ شرکت‌هایی که درخواست انتشار اوراق مرابحه با مبالغ حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان و با سررسید حداکثر ۱۸ ماهه دارند، می‌توانند از شرایط جدید انتشار اوراق برخوردار شوند
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

شرایط جدید انتشار اوراق مرابحه برای شرکت‌های کوچک/ شرکت‌هایی که درخواست انتشار اوراق مرابحه با مبالغ حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان و با سررسید حداکثر ۱۸ ماهه دارند، می‌توانند از شرایط جدید انتشار اوراق برخوردار شوند