تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۰۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یک نماینده مجلس:

ساخت خانه‌های ۲۵ متری مشکل مسکن را حل نمی‌کند

ساخت خانه‌های ۲۵ متری مشکل مسکن را حل نمی‌کند
‌می‌متالز - نماینده مردم سراب در مجلس گفت: ساخت خانه‌های ۲۵ متری مشکل مسکن در کشور را حل نمی‌کند، زیرا ساخت خانه مستلزم رعایت استاندارد‌هایی است و نباید در زمینه مسکن از استاندارد‌ها خارج شد.

به گزارش می‌متالز، «مجید نصیرپور» سرد‌هایی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح ساخت خانه‌های ۲۵ متری، گفت: تهیه خانه برای مردم کشورمان تبدیل به یک ضرورت شده، زیرا علاوه بر نقش کارکردی، نقش تولید امنیت برای خانواده را ایفا می‌کند؛ بنابراین خانواده‌ای که خانه تهیه می‌کنند، نوعی امنیت روانی برای خود ایجاد کرده و آرامش بیشتری دارند.

نماینده مردم سراب در مجلس دوازدهم ادامه داد: البته تهیه خانه نیز مستلزم رعایت استاندارد‌هایی است بنابراین نباید از استاندارد‌ها خارج شد چراکه کارکرد آن نیز کنار می‌رود. خانه برای یک نفر نیست و آن طوری که از لفظ خانه مشخص است خانه برای خانواده است و باید مجموعه‌ای امکانات باشد که امنیت فکری و روانی به خانواده منتقل کند.

وی افزود: هر طرح جدیدی که شاخص‌ها و استاندارد‌های اصلی را در بر نداشته باشد، باید به صورت دقیق و حساس پیگیری کنیم تا نواقص حل شود. خانه‌های کوچک ۲۵ متری طبعاً برای یک زندگی بلندمدت ساخته نشده است و در کشور‌های غربی نیز بعد از انقلاب صنعتی محل زندگی کارگران بود؛ بنابراین این خانه‌ها بیشتر محل زندگی موقت برای افرادی است که تک‌نفره برای مدت کوتاهی زندگی می‌کنند.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: اگر ایده ساخت خانه‌های ۲۵ متری توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده باشد، به طور حتم باید تجدید نظر کند چراکه نمی‌توان اسم خانه را برای آن در نظر گرفت؛ همچنین ساخت چنین خانه‌هایی مشکل مسکن در کشور را حل نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده