تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۲۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قوانین مالیات آمریکا تغییر کرد؟

قوانین مالیات آمریکا تغییر کرد؟
‌می‌متالز - ایالات‌ متحده قوانین مالیاتی جدیدی برای شرکت‌هایی با سود سالانه یک میلیارد دلاری معرفی کرد.

به گزارش می‌متالز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قوانین پیشنهادی برای حداقل مالیات جایگزین شرکت‌ها در مقابله با اجتناب از مالیات توسط شرکت‌هایی با سود سالانه یک میلیارد دلار یا بیشتر وضع کرد.

وزرات خزانه‌داری هدف از این قوانین را افزایش عدالت مالیاتی و پرداختن به اجتناب مالیاتی برخی از بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت‌های آمریکایی با اجرای قانون کاهش تورم حداقل مالیات جایگزین (CAMT) اعلام کرد.

وزارت خزانه‌داری تخمین زد حدود ۱۰۰ شرکت از بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت‌ها سالانه، حداقل مالیات جایگزین را پرداخت خواهند کرد.

از طرفی، این شرکت‌ها، متوسط نرخ موثر مالیات فدرال ۲.۶ درصد را پرداخت خواهند کرد و برآورد شد ۶۰ درصد از پرداخت‌کنندگان این مالیات نرخ موثر مالیاتی کم‌تر از یک درصد را پرداخت کنند.

این آژانس خاطرنشان کرد برخی از بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت‌ها در ایالات متحده از اولویت‌های مالیاتی و استراتژی‌های برنامه‌ریزی برای پرداخت مالیات بسیار کم و عدم پرداخت مالیات استفاده می‌کردند.

بیزنس گزارش کرد، تخمین زده می‌شود که قانون حداقل مالیات درآمدی بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار از سودآورترین شرکت‌ها در ۱۰ سال آینده و ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ ثبت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده