تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۲۳۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

اشتغال اسمی معادن کردستان ۵۳۴۱ نفر است

اشتغال اسمی معادن کردستان ۵۳۴۱ نفر است
‌می‌متالز - معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اشتغال اسمی معادن استان ۵ هزار و ۳۴۱ نفر است.

به گزارش می‌متالز، «مهدی سیفی‌باغی‌خانی» پیش از ظهر دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در حال حاضر ۳۶۷ پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن استان وجود دارد که ۲۳۰ مورد آن فعال است.

وی افزود: اشتغال اسمی معادن استان کردستان ۵ هزار و ۳۴۱ نفر است، اما اشتغال واقعی که در معادن استان ایجاد شده‌اند حدود ۴ هزار و ۹۵۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹ فقره از پروانه‌های معادن استان نیز به دلیل تجهیز در حال آماده‌سازی هستند و امسال نیز ۹ پروانه بهره‌برداری صادر شد.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در استان ۱۵ مورد پروانه اکتشاف معادن صادر شده که این رقم مربوط به سال جاری است.

وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در کردستان

سیفی‌باغی تصریح کرد: وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در استان کردستان را به لحاظ تنوع مواد معدنی جزو استان‌های برتر کشور قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: تعهد وصول حقوق دولتی معادن سال جاری استان ۲۴ هزار میلیارد ریال است که تا پایان مردادماه ۷۹۴ میلیارد آن وصول شده است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته را نیز ۲۰ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال اعلام کرد.

وی ذخیره قطعی معادن استان را ۷۷۸ میلیون تن دانست و اضافه کرد: با فعالیت و صدور پروانه بهره‌برداری برای اکتشاف‌های جدید این میزان به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده