تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۲۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشریح سه ماموریت بازار سرمایه از دیدگاه صیدی

تشریح سه ماموریت بازار سرمایه از دیدگاه صیدی
‌می‌متالز - رییس سازمان بورس با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارتقای وضعیت بازار سرمایه گفت: صیانت از حقوق سهامداران، ارتقا کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه، سه رکن و ماموریت متصل بهم در حوزه بازار سرمایه هستند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله صیدی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: تا یک ماه پیش فکر نمی‌کردم در چنین روزی چنین صحبت‌هایی در حوزه بورس داشته باشم. این درحالی بود که بعد از مشورت با وزیر اقتصاد، آقای همتی تاکید کردند که من به سازمان بورس بروم، هرچند در ابتدا از این پیشنهاد حیرت‌زده شدم، اما به دو دلیل این موضوع را غنیمت می‌دانم. یکی اینکه در بازار سرمایه بزرگ شده‌ام و به نوعی در بازار شاگردی کرده‌ام و نمی‌شد کفران نعمت کرد. دوم اینکه ظرفیت‌های بازار سرمایه ظرفیت‌های عظیمی است و ایمان دارم که بازار سرمایه درآستانه یک‌جهش عظیم است. حداقل تولید ناخالص ۴۰۰ میلیارد دلاری کشور نشان میدهد چه ظرفیت بزرگی در بازار سرمایه وجود دارد براین اساس با افتخار تصمیم گرفتم در این حوزه نقش کوچکی در توسعه کشور ایفا کنم.

تشریح سه ماموریت سازمان بورس

رییس سازمان بورس گفت: صیانت از حقوق سهامداران، ارتقا کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه سه رکن و ماموریت متصل به هم در حوزه بازار سرمایه هستند. به نظر می‌رسد ارتقای کارایی بازار متغیر مستقلی است که اثر جدی بر دو رکن دیگر دارد. برای تحقق این رکن عوامل و مسیر‌های متفاوتی از جمله افشای کامل اطلاعات و صفر کردن عدم تقارن اطلاعات وجود دارد.

وی افزود، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های انتشار، تهیه گزارش‌های مالی است. برنامه ما در هییت مدیره ارتقای گزارش گری مالی با کمک سازمان حسابرسی است تا به الزامات نزدیک‌شویم. از این طریق اتخاذ تصمیم صحیح بهبود خواهد یافت. صیدی گفت: کمیته‌های حسابرسی و ریسک و جبران خدمات باید جدی گرفته شود و کمیته‌ها مرتبط تشکیل شود تا جایگاه حاکمیت شرکتی احیا شود.

وی با بیان اینکه اتفاق عجیبی که در اردیبهشت سال قبل افتاد نباید تکرار شود، گفت: با همکاری وزیر اقتصاد مقرر شد تا این نوع تصمیم‌ها در ریل درست قرار گیرد.

بورس کالا و انرژی به کاهش ناترازی‌ها کمک می‌کنند

صیدی گفت: بورس کالا و انرژی خیلی کوچک مانده‌اند، این درحالی است این دو بورس می‌توانند به کاهش ناترازی‌ها کمک کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده