تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۴۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک پارسیان ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت

بانک پارسیان ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت
‌می‌متالز - بانک پارسیان طی ۵ ماهه سال جاری ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی، مسکن محرومین، خودرو بنیاد شهید و امور ایثارگران و ضروری پرداخت.

به گزارش می‌متالز، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری است از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۱۴۰۳، در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، ۳،۳۴۶ جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد و به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و رفع موانع و دغدغه معیشتی خانواده‌ها در فرزندآوری، تعداد ۵،۵۷۷ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۴،۲۵۶ میلیارد ریال پرداخت کرد.

همچنین این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار در مدت یادشده این بانک بیش از ۵۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مشمولان طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت و افراد معرفی‌شده از کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه داده است.

تأمین نیاز‌های مسکن نیازمندان و محرومان نیز همواره در دستور کار صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان بوده است که در مدت یادشده بانک پارسیان بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه تعمیر/ ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت کرده است.

این بانک در راستای حمایت از خانواده معزز شهدا و ایثارگران نیز در مدت یاد شده مبلغ ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات خودرو پرداخت کرده است.

همچنین بانک پارسیان به منظور تأمین نیاز‌های تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و درمان نیازمندان در مدت یاد شده، تعداد ۶،۸۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۶،۲۳۸ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت‌شده است.

گفتنی است بانک پارسیان به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه در جامعه، علاوه بر مشارکت در تأمین مالی طرح‌های کلان اقتصادی کشور همواره تلاش کرده است با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مورد نیاز بتواند در بهبود و کمک به نیازمندان کشور نقش‌آفرینی کند. در همین راستا، این بانک با هدف گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و احیای درست مبانی اقتصاد اسلامی در نظام بانکداری ایران و همچنین نقش‌آفرینی مؤثرتر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی خود، اقدام به تأسیس صندوق قرض‌الحسنه کرد.

صندوق قرض‌الحسنه این بانک با اهداف خیرخواهانه و با نیت تأمین نقدینگی و رفع نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر و با دو رسالت اساسی؛ توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در بانک پارسیان راه‌اندازی گردید که در راستای حرکت به‌سوی عملیات بانکداری اسلامی قدم برمی‌دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده