تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۲۴۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دست پر چادرملو در مسیر توسعه

دست پر چادرملو در مسیر توسعه
‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از شرکت‌های مؤثر در اقتصاد کشور و بازار سرمایه است که همواره ثابت کرده در هر شرایط اقتصادی و در اوج تحریم‌ها توانسته قطار در حال حرکت خود را متوقف نکند و همچنان در اقتصاد کشور و توسعه منطقه نقش‌آفرین باشد. دلیل این مدعا ده‌ها طرح توسعه آن با هدف ایجاد ارزش‌افزوده، حفظ جایگاه سودآوری و ایجاد اشتغال در کشور است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، چادرملو در سال ۱۴۰۲ موفق شده است حاشیه سود عملیاتی بیش از ۳۸ درصدی و حاشیه سود خالص ۴۲ درصدی را محقق سازد و از این‌ حیث در میان شرکت‌های بورسی سنگ آهنی کشور رتبه دوم و در میان کل شرکت‌های بورسی فعال در زنجیره فولاد کشور رتبه سوم را به لحاظ حاشیه سود کسب کند.

اما مهم‌ترین ویژگی این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تکمیل زنجیره ارزش فولاد، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه در توسعه فعالیت‌ها است، به‌طوری‌که در مجمع‌ عمومی سال جاری خود نوید راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۸ پروژه اثربخش در حوزه صنعت و معدن کشور از بین ده‌ها طرح در دست اقدام در سال جاری را داد که تا پایان نیمه اول امسال بخشی از آن از جمله: فاز ۱ گازی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاوات اردکان، کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در بهاباد با ظرفیت اسمی ۱ میلیون تن در سال و کارخانه تولید کلاف میلگرد سرمد ابرکوه به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال به اتمام رسیده است.

میزان سرمایه‌گذاری این ۸ طرح بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان است که زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۳ هزار نفر را فراهم می‌کند.

عناوین برگزیده