تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۲۴۷۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد

اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد
‌می‌متالز - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قوانین حوزه زمین باید منطبق با واقعیت و شرایط موجود این حوزه باشد که در همین راستا اصلاح برخی از قوانین آن در دستور کار قرار دارد، گفت: انتظار داریم رفع تداخلات اراضی و در صورت امکان صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی تا یک سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا نوری‌قزلجه صبح امروز در شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است و حفاظت از زمین‌های مرغوب کشاورزی که پایه تولیدات کشاورزی است موجب می‌شود برای تأمین غذا نیازمند بیگانگان نباشیم.

وی افزود: بیشتر اراضی مرغوب کشاورزی در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها قرار دارد و به همین دلیل متاسفانه بیشتر در معرض تغییر کاربری قرار می‌گیرد، لذا باید با تمام توان از این اراضی محافظت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی کاری بسیار سخت است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: موضوع مدیریت زمین و محدودیت اراضی کشاورزی از مسائل بسیار مهم در کشور است و نیاز است تلاش مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.

نوری خاطرنشان کرد: قوانین حوزه زمین باید منطبق با واقعیت و شرایط موجود این حوزه باشد و اصلاح برخی از قوانین حوزه زمین در دستور کار قرار دارد. انتظار داریم رفع تداخلات اراضی و در صورت امکان صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی تا یک سال آینده به اتمام برسد، این موارد مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز هست.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تهیه آمار دقیق از اراضی کشاورزی با صدور سند و حدنگاری اراضی کشاورزی امکان‌پذیر است.

بنا بر اعلام سازمان امور اراضی کشور شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، روسای جهاد کشاورزی استان‌ها و ... به صورت حضوری و وبیناری در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده