تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۲۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدهی بورس هفته چهارم شهریور ۱۴۰۳/ شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط در شهریورماه ۷.۵ درصد رشد کرد

بازدهی بورس هفته چهارم شهریور ۱۴۰۳/ شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط در شهریورماه ۷.۵ درصد رشد کرد
‌می‌متالز - آخرین هفته معاملاتی تابستان، با بازدهی مثبت نماگر‌های تالار شیشه‌ای پایان یافت. در بعد ماهانه نیز هر دو نماگر اصلی بورس در آخرین ماه تابستان، عملکردی مثبت به ثبت رساندند.

به گزارش می‌متالز، با وجود شروع منفی نماگر اصلی در روز‌های ابتدای هفته، از روز دوشنبه ورق معاملات برگشت و کندل هفتگی شاخص کل مثبت بسته شد. این اتفاق مشخص کرد میانگین قیمت سهم‌های بزرگ بازار در این هفته افزایش یافته است. به نحوی که شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته با افزایش ۰.۶۲ درصدی از تراز دو میلیون و ۸۴ هزار واحد در پایان هفته گذشته، به دو میلیون و ۹۷ هزار واحد در پایان بورس امروز رسیده است.

در مورد شاخص هم‌وزن اوضاع کمی متفاوت است چرا که روند صعودی این نماگر از چندی پیش آغاز شده است. شاخص هم‌وزن در این هفته با رشد بیشتر از دو درصدی به تراز ۶۸۷ هزار واحدی رسید.

همچنین بر اساس جریان معاملات آخرین ماه تابستان، بازدهی شاخص کل در شهریورماه در ارتفاع ۲.۸۷ درصدی ایستاد. بازدهی شاخص هم‌وزن نیز در بعد ماهانه با اختلاف، بیشتر از شاخص کل بود و در ارتفاع ۷.۵۷ درصدی ایستاد.

متوسط حجم معاملات خرد به ۹.۰۴ میلیارد برگه سهم رسید

طی پنج روز معاملاتی سومین هفته شهریورماه، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ۹.۰۴ میلیارد برگه سهم رسید. شایان ذکر است این رقم در روز‌های یکشنبه ۱۰.۳ میلیارد برگه سهم رسیده بود.

میانگین ارزش معاملات به ۳۸۶۸ میلیارد تومان رسید

رشد حجم معاملات، میانگین ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را نیز بالا برد؛ به طوری که میانگین هفتگی این رقم از سه هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان عبور کرده است.

۱۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

روند نزولی سهم‌های بزرگ بازار در نهایت، تراز پول حقیقی هفتگی را منفی کرد و طی پنج روز کاری ۱۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شده است. این روند در سه روز ابتدایی وخیم‌تر از سایر روز‌های هفته بود و بیش از ۵۷۸ میلیارد تومان پول از بورس خارج شده بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده