تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۷:۵۸
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۵۳۰۹۴
سرویس خبر : اجتماعی
خاتونی عنوان کرد:

ضیغمی در معماری ورزش حرفه‌ای کشور نقش‌آفرین خواهد بود

ضیغمی در معماری ورزش حرفه‌ای کشور نقش‌آفرین خواهد بود
‌می‌متالز - مدیر انجمن جامعه، ورزش و فرهنگ ایران اعلام کرد: ورزش به دلیل قدرت نفوذ و گسترش شبکه ارتباطی که ایجاد می‌کند، در یک شبکه اجتماعی هماهنگ در مدار کارآمدی و پیشرفت قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، «مجید خاتونی» با بیان اینکه یکی از مطالبات جامعه ورزش از دولت‌ها نیز نازل بر همین رویکرد است، گفت: چراکه اگر نگاه اکوسیستمی به ورزش مبنا و نقشه راه باشد، دولت‌ها در امر ورزش و سلامت دستاورد‌های قابل‌توجهی خواهند داشت.

مدیر اسبق باشگاه آلومینیوم هرمزگان نسبت به انتصاب اخیر مدیر حوزه ورزش ایمیدرو گفت: انتصاب «حیدر ضیغمی» به‌ عنوان یک مدیر باتجربه و اهل‌فن از طرف «محمد آقاجانلو» می‌تواند حاوی این پیام باشد که وزارت صمت و مجموعه ایمیدرو توجه جدی به امر ورزش را در دولت چهاردهم در دستور کار خود دارند.

او اضافه کرد: باید خطا‌های شناختی رایج اصلاح شوند و به باور عمومی تبدیل شوند.

اینکه ورزش تنها در وزارت ورزش و جوانان خلاصه نمی‌شود و سایر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها هم سهمی در اشاعه و مدیریت آن عهده‌ دارند و آنها نیز جزئی از قلمرو ورزش محسوب می‌شوند؛ بنابراین انتصاب اخیر مدیر ورزش ایمیدرو می‌تواند الگویی برای سایر نهاد‌های درگیر نیز باشد؛ چراکه برای عبور از شرایط آشفته کنونی، انتخاب مدیران شایسته در مناصب مرتبط با ورزش و لزوم اجرای برنامه‌های راهبردی بسیار مهم و حیاتی است.

تداوم اهتمام وزارت صمت و ایمیدرو به مقوله ورزش می‌تواند امیدبخش باشد

خاتونی در ادامه در خصوص جایگاه ایمیدرو در حوزه ورزش کشور بیان کرد: ایمیدرو و مجموعه‌های تابعه ظرفیت‌های زیادی در ورزش حرفه‌ای و کارگری کشور دارند که هنوز جای کار و اصلاح و پیشرفت دارند.

وی افزود: با توجه به تعداد باشگاه‌های حرفه‌ای وابسته به معدن و صنایع معدنی، نقش ایمیدرو در بهبود وضعیت موجود و توسعه باشگاه‌ها و نظام‌مند شدن ورزش حرفه‌ای، نقشی مهم و محوری است.

ضیغمی در معماری ورزش حرفه‌ای کشور نقش‌آفرین خواهد بود

جامعه و ورزش

به گفته مدیر انجمن جامعه، ورزش و فرهنگ ایران بر اساس اصل ورزش رقابت‌محور و با توجه به میزان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور‌های همسایه در ورزش حرفه‌ای، در حال حاضر ماموریت و وظیفه سنگینی متوجه وزارت صمت است.

ضیغمی به‌ عنوان مدیری آشنا به ورزش معدن و صنایع معدنی و با تجربه در این حوزه، با آگاهی از تحولات بین‌المللی ورزش و آشنا به ظرفیت‌های ایمیدرو می‌تواند در ایجاد نظم درون سازمانی، مدیریت سازنده و ریل‌گذاری برای حرفه‌ای‌سازی ورزش و جامعه ورزش کوشا باشد.

از طرفی انتصاب فردی با تجربه و مسلط بر حوزه ورزش معدن و صنایع معدنی نشان‌دهنده توجه وزارت صمت و ایمیدرو به مقوله ورزش و اهتمام به رسالت ورزشی خود در پیوند ورزش و صنعت می‌تواند باشد که برای حصول نتیجه و موفقیت باید این رویه با جدیت تقویت و تداوم پیدا کند؛ بنابراین با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در ورزش وزارت صمت، سازمان‌دهی، نظارت، استانداردسازی و توسعه منابع انسانی و مدیریتی می‌تواند ماموریت وزارت صمت در این حوزه باشد.

منبع: معدن نامه

عناوین برگزیده