تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۵۳۱۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس کمیسیون عمران مجلس با ابراز نگرانی از کندی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن:

افرادی در کابینه با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند/ بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات نمی‌دهد/ رئیس جمهور جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کند

افرادی در کابینه با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند/ بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات نمی‌دهد/ رئیس جمهور جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کند
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در اولین فرصت جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کند، گفت: متاسفانه در ماه اخیر متوجه شدیم برخی از ارکان دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت خانه در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی‌کوچی، با اشاره به کندی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: یکی از دلایل کندی روند ساخت مسکن عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است. هم اکنون بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات نمی‌دهد و به نوعی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی قفل شدند.

این نماینده مردم در مجلس، با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها عنوان کرد: بخشی از پروژه‌های ساخت مسکن تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل عدم پرداخت تسهیلات، متوقف مانده و یا روند ساخت کند شده است، اما این امر به معنی تغییر سیاست‌های دولت در حوزه مسکن نیست. بانک‌ها بر اساس تکالیف قانونی خود عمل نکرده و وزارت اقتصاد بر اساس قانون باید آنها را جریمه کرده و مالیات اخذ کند. اما متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی افزود: دولت هنوز بر موضوع مسکن مسلط نبوده و تاکنون جلسه شورای عالی مسکن نیز تشکیل نشده است لذا سیاست دولت در حوزه مسکن شفاف و مشخص نیست؛ از رئیس جمهور درخواست دارم در اولین فرصت پس از سفر به نیویورک جلسه را برگزار و مواضع خود را پیرامون این مساله مهم مطرح کند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: متأسفانه در ماه اخیر متوجه شدیم برخی از ارکان دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت خانه در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز هم وزیر راه را به کمیسیون دعوت کردیم تا سیاست‌های خود را پیرامون مسکن مطرح و به یک جمع‌بندی مناسب از دیدگاه وی و تیم دولت برسیم. اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال امری ضروری بوده و بر عهده دولت است و حتماً باید نسبت آن اهتمام داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده