به گزارش میمتالز، «امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسبوکار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امروزه تفکر تولیدگرا اصالت را به تولید میدهد، همچنین تفکر بازارگرا به موضوع بازاریابی بر اساس نیاز مشتری اصالت میبخشد؛ در این نوع تفکر طراحی و مالکیت معنوی و برندسازی در مرحله بالاتری قرار میگیرد.
وی با اشاره به وظایف کمیسیون ملی برند، افزود: این کمیسیون زیر نظر وزارت صمت با حضور دستگاههای مختلف و بخش خصوصی تشکیل شده و آییننامههای مربوطه تهیه شده است.
مدیرکل خدمات کسبوکار وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: حدود یک هزار موسسه فرهنگی و غیرفرهنگی کار رتبهبندی را انجام میدهد که بعضی از شاخصها درست نیست؛ از این رو باید رتبهبندی و برندسازی ساماندهی شود.
اسدی همچنین گفت: هر رویدادی که در حوزه انتخاب برتر یا معرفی برترین برندها باشد، باید شاخصهای انتخاب توسط این سازمان مورد ارزیابی قرار بگیرد و کد تایید دریافت کند.
«مسعود لطفی» مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به بازار سیاه تندیسفروشی، گفت: بعضی از موسسهها، با تبلیغات واهی از کسبوکارها دعوت کرده تا با دریافت پول به آنها تندیس اهدا کنند.
وی در نشست رتبهبندی، اعتباربخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار کرد: بعضی از موسسهها با تبلیغات واهی از کسبوکارها دعوت میکنند که در قبال دریافت پول به آنها تندیس اهدا کنند و بعضی از مسوولان بدون اطلاع از فرآیند ارزیابی در این مراسمها حضور مییابند. این در حالی است که این گونه تندیسفروشیها، اعتماد عمومی را در کالا و خدمات عمومی از بین میبرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: رتبهبندی از جنس حمایت از کسبوکار است و به توسعه تولید کمک میکند، در دنیا و در کشورمان در حوزه برندسازی، مدلهای علمی و دقیقی طراحی شده است که به کسبوکارها کمک میکند تا تولیدکنندگان و صنعتگران کالاهای خود را به مردم عرضه کنند.
وی با اشاره به حمایت از کسبوکارها با برندسازی، یادآور شد: این سازمان در قانون رفع موانع تولید در موضوع برند تکالیفی را بر عهده دارد که در همین راستا کمیسیون ملی برند زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که به موضوع شاخصها و ارزیابی برندها میپردازد.
لطفی همچنین گفت: یکی از اقداماتی که در کمیسیون ملی برند انجام شده بحث ساماندهی امور برندهاست که این موضوع در دولت چهاردهم نیز پیگیری میشود.
منبع: شاتانیوز