تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۴۲۲۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با همکاری وزارت صمت انجام شد؛

برگزاری نشست تخصصی برند و توسعه کسب‌وکار‌ها در هزاره سوم/ مراکز ویژه ثبت برند ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار‌ وزارت صمت با بیان اینکه باید محصولات جدید را با برند‌ها در بازار عرضه کنیم، از ایجاد مراکز ویژه ثبت برند خبر داد.

به گزارش می‌متالز، نشست تخصصی برند و توسعه کسب‌وکار‌ها در هزاره سوم، امروز چهارشنبه نهم خردادماه، با همکاری دبیرخانه کمیسیون ملی برند (دفتر خدمات کسب‌وکار‌ وزارت صمت) و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران درحالی برگزار شد که از جایزه ویژند کشور نیز رونمایی شد.

«امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار‌ وزارت صمت در ابتدای نشست تخصصی برند و توسعه کسب‌وکار‌ها در هزاره سوم، گفت: ارزش ۱۰۰ برند برتر دنیا در حالی ۵ تریلیون دلار است که ۳۸ تا ۴۰ درصد دارایی این شرکت‌ها برند آنهاست.

وی با بیان اینکه اگر شرکت کوکاکولا تماما بسوزد، این برند را میلیارد‌ها دلار می‌خرند، افزود: در طول سالیان گذشته در حوزه برند خیلی عقب مانده‌ایم.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار‌ وزارت صمت ادامه داد: افغان‌ها فرش و زعفران ایرانی را می‌خرند و با برند خودشان می‌فروشند، زیرا ما در برندینگ، مفاهیم برندینگ را نمی‌دانیم و از برند به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در بین ۳۰۰ برند برتر دنیا جایی نداریم ولی باید باشیم. این در حالی است که ایران یکسری محصولات مانند خاویار دارد که نتوانسته در کل دنیا با برند خود بفروشد. ما باید محصولات جدید را با برند‌ها در بازار عرضه کنیم.

اسدی همچنین با توصیه به کسب‌وکار‌ها برای توسعه برند، گفت: هرچه برند‌ها توسعه پیدا کنند، فروش بیشتری خواهند داشت، به‌همین دلیل مراکز ویژه ثبت برند را ایجاد خواهیم کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده