تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۳۴۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر کار:

داوطلب ارائه گزارش بهبود ایمنی معادن زغال سنگ و معدن طبس هستیم

داوطلب ارائه گزارش بهبود ایمنی معادن زغال سنگ و معدن طبس هستیم
‌می‌متالز - وزیر کار گفت: ما داوطلب هستیم هر ۳ ماه یک بار گزارش ارائه دهیم که برای بهبود ایمنی معادن زغال سنگ، شهر طبس و شرایط بازماندگان چه اقداماتی انجام شده و این گزارش را به مردم تقدیم خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسلیت حادثه معدن طبس و با اشاره به اینکه این حادثه بزرگ‌ترین حادثه معدن در تاریخ معادن ایران بوده است در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: از لحظات ابتدایی حادثه تاکید روسای ۳ قوه را برای بررسی موضوع و حضور مدیران کشوری شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای حادثه ۱۶ نفر بستری شدند، گفت: یکی از حادثه‌دیدگان با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شده است و حال یک نفر نیز وخیم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو عامل خطا‌های فردی و موضوعات نظارتی در حوادث معدنی، ادامه داد: این حادثه در همه ابعاد در حال بررسی بوده و گزارش نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

میدری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم اصلاح سیاست‌ها و فرآیند‌ها برای کاهش حوادث ناشی از کار اظهار کرد: همچنین اینکه تا سال ۹۱ تعداد کشته‌های حوادث معدنی، کم بود، اما از سال ۹۱ تا امروز، بیش از ۱۱۴ کشته در معادن داشته‌ایم، نیازمند بررسی دقیق است. به همین دلیل پیشنهاد دادم کمیته‌ای ذیل سران قوا، این مساله را بررسی کند.

وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۱۲۰۰ نفر جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند، یادآور شد: یکپارچه کردن دستگاه‌های نظارتی در کاهش حوادث ناشی از کار موثر خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادث آمادگی داریم با همراهی رسانه گزارش اقدامات بهبود ایمنی معادن زغال سنگ را به صورت دوره‌ای منتشر کنیم.

میدری در بخش دیگری از سخنانش با تکذیب برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: برای هر خانواده به صورت علی‌الحساب ۲۰۰ میلیون تومان غیر از بیمه حوادث پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده