تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۳۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد:

اختلاف ارز نیمایی و آزاد باید به حداقل برسد

اختلاف ارز نیمایی و آزاد باید به حداقل برسد
‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اختلاف قیمت ارز نیمایی و آزاد توجیه ندارد، گفت: این اختلاف باید به حداقل برسد.

به گزارش می‌متالز، عبدالناصر همتی دوشنبه شب نهم مهر ۱۴۰۳ در حاشیه نخستین جلسه شورای دولت چهاردهم و بخش خصوصی اظهار داشت: اکنون اختلاف ارز نیمایی و آزاد توجیه ندارد و بسیار زیاد است.

وزیر اقتصاد با اشاره ۲۹ مهرماه روز صادرات گفت: صادرکنندگان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، باید همه زمینه‌هایی که مانع فعالیت صادرکنندگان می‌شود، برداشته شود.

وی افزود: سیاست‌های ارزی، گمرکی و مالیاتی در بحث صادرات بسیار مهم است اقداماتی در حوزه سیاست‌های ارزی را در بانک مرکزی شروع کرده‌ایم.

همتی ادامه داد: در حوزه مالیات نیز حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را مورد توجه قرار داده این و در این مسیر رفع موانع پیش می‌رویم.

وی به دستاورد‌های نخستین جلسه شورای دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این جلسه متمرکز در حوزه مسوولیت وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی بود و مباحثی از جمله مشاغل سخت و زیان اور، احیای شورای تامین اجتماعی و بحث هیات‌های رسیدگی به مطالبات تامین اجتماعی مطرح شد که تصمیمات خوبی گرفته شد و وزیر کار همراهی خوبی کردند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: مهم‌ترین بخش بحث هیات‌های رسیدگی به مطالبات تامین اجتماعی بود که آقای میدری وزیر کار اعلام کردند که بر اساس قانون برنامه هفتم آیین‌نامه زودتر نوشته و اجرایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده