تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۳۹۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار فولاد طولانی‌ترین رکود در ۲۰ سال گذشته را تجربه می‌کند

بازار فولاد طولانی‌ترین رکود در ۲۰ سال گذشته را تجربه می‌کند
‌می‌متالز - یوری ریژنکوف، مدیرعامل گروه Metinvest، در مجمع Siderweb ۲۰۲۴ که در ۲۶ سپتامبر در ویچنزا ایتالیا برگزار شد، گفت: «بازار جهانی فولاد طولانی‌ترین رکود خود را در ۲۰ سال گذشته تجربه می‌کند.»

به گزارش می‌متالز، بازار چرخه‌ای فولاد در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسید. پس از آن به دلیل وقوع جنگ در اوکراین، بدتر شدن بحران انرژی، اختلالات زنجیره تامین و عدم اطمینان اقتصادی در سراسر جهان، بازار کاهش یافت.

رکود قبلی بازار فولاد در اوایل سال ۲۰۰۰ کمتر از یک سال و نیم به طول انجامید و در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ چند ماه طول کشید. در سال گذشته، بازار فولاد اروپا بیشترین نوسان را داشته است، به طوری که واردات در حال حاضر بیش از ۲۷ درصد از مصرف ظاهری فولاد در اروپا را تشکیل می‌دهد. مدیر عامل Metinvest افزود: «وضعیت به دلیل قیمت بالای انرژی و درگیری‌ها پیچیده شده است.»

Metinvest قبلاً با واقعیت جدید سازگار شده است. این شرکت نتایج مالی خود را در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با یک پایه پایین در سال ۲۰۲۳ بهبود بخشید و لجستیک و مشارکت‌های جدیدی ایجاد کرد.

به گفته یوری رایژنکوف، فاز منفی بازار با اقدامات دولت ایالات متحده برای کاهش نرخ و بسته محرکی که اخیراً توسط دولت چین معرفی شده است، معکوس خواهد شد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، Metinvest تولید فولاد را ۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و به ۱.۰۴ میلیون تن رساند. تولید کنسانتره سنگ آهن با ۸۷ درصد افزایش در سال به ۸.۸۹ میلیون تن رسید، در حالی که کنسانتره زغال سنگ با ۳۱ درصد کاهش در سال به ۲.۰۸ میلیون تن رسید. تولید آهن خام با ۴ درصد کاهش در سال به ۸۸۴ هزار تن و تولید کک با ۱۳ درصد کاهش در سال به ۵۶۴ هزار تن رسیده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده