تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۳۸۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون راهبردی و توسعۀ کسب‌وکار آتیه‌ فولاد:

آنکیروس فرصت مناسب ارزیابی برای ورود به بازار ترکیه است

آنکیروس فرصت مناسب ارزیابی برای ورود به بازار ترکیه است
‌می‌متالز - مهدی آقازینلی معاون راهبردی و توسعۀ کسب‌وکار این هلدینگ در خصوص نمایشگاه ANKIROS ۲۰۲۴ اظهار داشت: کشور ترکیه از طریق مرز زمینی با کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان، گرجستان، یونان، عراق، سوریه و ایران و از طریق دریا با کشور‌های قبرس، مصر، رومانی، روسیه و اوکراین همسایه است.

به گزارش می‌متالز، وی کشور ترکیه را نوزدهمین اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی دانست و افزود: ترکیه در گروه G۲۰ و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) عضویت دارد و همچنین از روابط مناسب سیاسی، اقتصادی و تجاری با سایر کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های اتحادیه اروپا برخوردار است.

آقازینلی بیان داشت: کشور ترکیه از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی با ایران قرارداد تجارت ترجیحی دارد و مزیت تعرفه ترجیهی برای ایران روی برخی محصولات از جمله اسلب فولادی و محصولات کشاورزی اعمال می‌شود.

معاون راهبردی و توسعۀ کسب‌وکار آتیه‌ فولاد با بیان اینکه ترکیه نوزدهمین واردکننده و بیست‌وچهارمین صادرکننده جهان در سال ۲۰۲۲ بوده است، تصریح کرد: صنایع فلزات و ماشین‌آلات صنعتی بیشترین مبادلات تجاری ترکیه را شکل داده‌اند و به همین دلیل این کشور از دو منظر می‌تواند مورد توجه شرکت‌های تولیدی و بازرگانی ایرانی باشد؛ نخست به عنوان یک بازار مصرف مناسب و سپس به عنوان یک درگاه برای ارتباط با سایر کشور‌های اروپایی و آسیایی.

وی اضافه کرد: گروه فولاد مبارکه و از جمله شرکت آتیه‌ فولاد نقش‌ جهان حضور در نمایشگاه ANKIROS را فرصت مناسبی ارزیابی می‌کنند تا ضمن تعامل با سایر شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه، بتوانند اهداف خود در توسعه بازار‌های بین‌المللی را دنبال کنند.

آقازینلی ابراز داشت: هلدینگ آتیه‌ فولاد به همراه شرکت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است تا ضمن ارائه محصولات خود به بازار ترکیه، بتواند مسیری برای ورود به بازار‌های دیگر خصوصا بازار‌های اروپایی پیدا کند.

معاون راهبردی و توسعۀ کسب‌وکار آتیه‌ فولاد اذعان کرد: از دیگر سو، آتیه‌ فولاد در جهت‌گیری استراتژی خود، افزایش درآمد از حوزه فعالیت‌های بازرگانی با تمرکز بر زنجیره فولاد را در دستور کار شرکت‌های بازرگانی گروه قرار داده است. 

وی یکی دیگر از اهداف گروه آتیه‌ فولاد در نمایشگاه ANKIROS را ارزیابی فرصت‌های بازرگانی و ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه تأمین زنجیره فولاد دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با حضور همکاران از بخش‌های مختلف بازرگانی گروه، تعاملات با شرکت‌های تجاری ترکیه و سایر کشور‌های همسایه را توسعه دهیم.

وی اذعان کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا در حاشیه نمایشگاه، جلساتی را با تیم‌های تجاری فعال در کشور‌های ترکیه داشته باشیم.

آقازینلی خاطرنشان کرد: در پایان باید به این نکته اشاره کنم که امید داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، و پیگیری تعاملات بعد از پایان نمایشگاه، بتوانیم دستاورد‌های حضور در نمایشگاه را به اقدامات عملیاتی و نهایتاً به ایجاد درآمد بیشتر برای گروه آتیه فولاد تبدیل کنیم.

منبع: آتیه‌ فولاد نقش‌ جهان

عناوین برگزیده