تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۴۲۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
یحیی پالیزدار، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در نشست با اعضای انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور:

همکاری سالانه ۵ تا ۷ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان

همکاری سالانه ۵ تا ۷ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان
‌می‌متالز - فولاد مبارکه در راستای تحقق پایداری و بومی‌سازی فعالیت‌های متعددی انجام داده، به‌گونه‌ای که سالانه بین ۵ تا ۷ هزار میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد؛ یکی از ماموریت‌های اصلی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه حفظ پایداری این صنعت برای آینده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص، زیست‌بوم نوآوری و فناوری در فولاد مبارکه تعریف شده و ما برای حوزه‌های نوآوری، فناوری، زنجیره تامین، محصول و کسب‌وکار این مجموعه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. یکی دیگر از ماموریت‌های ما این است که مجموعه اقداماتی را انجام دهیم تا بتوانیم تکنولوژی‌های روز دنیا را به خدمت صنعت فولاد بگیریم.

رصد تکنولوژی در حوزه‌های مختلف اعم هوش مصنوعی، اولین خدمتی است که صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه به گروه فولاد مبارکه ارائه می‌دهد؛ تاکنون ۷۰۰ شرکت سرمایه‌پذیر کشور از راه‌های مختلف ازجمله برگزاری رویدادی با عنوان "فولادی‌شو"، درخواست حمایت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه را برای توسعه فعالیت‌های خود را داشته‌اند.

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه برای توسعه کسب‌وکار و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری کرده تا بازار این شرکت‌ها تثبیت شود. تاکنون ۳۳۶ میلیارد تومان برای توسعه پایدار زنجیره تامین، ۹۳ میلیارد تومان برای توسعه سبد محصول، ۵۰ میلیارد تومان برای رباتیک، ۵۳ میلیارد تومان برای هوش مصنوعی و ۴۲ میلیارد تومان برای اینترنت اشیاء سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

محصولات و سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه کل کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین سرمایه‌گذاری خطرپذیر این مجموعه نیز باید همین‌گونه باشد؛ سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و فولاد مبارکه در حال حاضر با ۱۵ دانشگاه برتر کشور نزدیک به ۶۸ میلیارد تومان قرارداد گرنت دارد و از ۱۱۵ میلیارد تومان بودجه گرنت حدود ۵۰ میلیارد تومان آن جذب گردیده است.

عناوین برگزیده