تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۴۱۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان:

درآمد بیش از ۱۵ همت در نیمه نخست امسال محقق شد

درآمد بیش از ۱۵ همت در نیمه نخست امسال محقق شد
‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به عملکرد این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری از رشد ۸ درصدی درآمد خبر داد و گفت: امسال علی‌رغم وجود محدودیت‌های انرژی، شرکت فولاد هرمزگان توانست در بازار‌های داخلی و بین‌المللی حضور فعال داشته باشد و نقش خود را در این بازار‌ها ایفا و به درآمد بالای ۱۵ همت دست یابد.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی با بیان این مطلب افزود: درآمد فولاد هرمزگان در نیمه نخست امسال به ۱۵ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان رسید که حدود ۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش رشد نشان می‌دهد. امید می‌رود در ادامه سال با کاهش محدودیت‌های انرژی، ضمن جبران بخشی از تولید از دست رفته، فروش بیشتری در بازار داشته باشیم.

معروفخانی تصریح کرد: معاونان، مدیران، کارکنان و کارگران شرکت فولاد هرمزگان در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی تلاش کردند از کوچک‌ترین فرصت‌ها، بهترین بهره‌وری را داشته باشند و با حداکثر توان، محصول تولید کنند.

استراتژی ما جهش تولید است

معروفخانی در ادامه سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: استراتژی فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۳ بر اصل جهش تولید تکیه کرد و در دو ماه نخست سال موفق به رشد تولید در واحد فولادسازی و واحد احیا مستقیم شد و موفق به ثبت ۲۶ رکورد تولیدی کمی در دو واحد شدیم.

به گفته وی، فولاد هرمزگان برای نخستین بار توانست در واحد فولادسازی از تولید ۱۶۰ هزار تن در ماه عبور کند و برگ زرینی را در تاریخ فولاد کشور رقم بزند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: ما در شرکت فولاد هرمزگان با وجود داشتن ظرفیت اسمی تولید ۱۲۵ هزار تنی تختال در ماه، موفق شدیم در ۲ ماهه نخست امسال حدود ۳۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی تولید کنیم؛ این در حالیست که هیچ یک از فولادسازان کشور تا کنون نتوانستند به این میزان از ظرفیت اسمی عبور کنند. همچنین واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان نیز در دو ماه نخست ۱۴۰۳ با تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن در هر ماه، برگ زرین دیگری را در تاریخ این شرکت رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود رکوردشکنی‌های فولاد هرمزگان در دو ماه نخست امسال، همانند همه فولادسازان کشور در خرداد ماه محدودیت برق بر صنعت فولاد کشور مواجه و در نتیجه ترمز رکوردشکنی‌ها در حوزه فولادسازی کشیده شد.

به گفته معروفخانی، محدودیت‌های صنعت فولاد با فرارسیدن فصل تابستان به ویژه مردادماه به اوج خود رسید و تولید فولاد در کشور به ویژه فولاد هرمزگان را به حداقل رساند. با این حال تولید تختال در نیمه نخست امسال در شرکت به ۵۶۱ هزار و ۴۰۱ تن رسید.

وی با اشاره به عملکرد بی‌نظیر واحد احیا مستقیم در نیمه نخست امسال، تصریح کرد: علی‌رغم اعمال محدودیت بر فعالیت واحد فولادسازی، واحد احیا مستقیم تولید را ادامه داد و موفق شد در این مدت ۹۹۳ هزار و ۲۷۹ هزار تن آهن اسفنجی تولید کند که در تاریخ شرکت دستیابی به این میزان تولید بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: در حالی که ظرفیت دو مدول احیا مستقیم شرکت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال است و طبق ظرفیت باید ۸۲۵ هزار تن یعنی نیمی از آن را در ۶ ماه نخست تولید می‌شد، خوشبختانه توانستیم ۲۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی آهن اسفنجی تولید کنیم. ضمن اینکه میزان تولید آهن اسفنجی در ۶ ماه نخست امسال در ۱۱ درصد بیشتر از سال گذشته است.

فولاد هرمزگان لیدر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در کشور

معروفخانی در ادامه در خصوص طرح‌‎های توسعه‌ای فولاد هرمزگان عنوان کرد: مهمترین رویکرد و استراتژی کلان فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر، اجرای طرح‌های توسعه‌ای بوده است. از سوی دیگر در شرایط تحریمی کشور یکی از چالش‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم ریسک سرمایه‌گذاری است، با این حال شرکت فولاد هرمزگان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت گروه فولاد مبارکه، توانسته دستاوردی بزرگ طی ۳ سال گذشته یعنی سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو را به ثبت برساند و در مسیر توسعه صنعت فولاد کشور گام بردارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر لیدر اجرای پروژه‌های توسعه‌ای صنعت فولاد کشور بوده و در راستای سیاست‌های کلان کشور به ویژه سند چشم‌انداز بیست‌ ساله، مبنی بر دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد گام برداشته است.

وی ادامه داد: در این میان سهم استان هرمزگان ۱۰ میلیون تن فولاد در نظر گرفته شده و شرکت فولاد هرمزگان نیز وظیفه خود دانسته با توجه به نیاز کشور برای سرمایه‌گذاری، افزایش تولید فولاد و اشتغال‌زایی به دنبال اجرای ۸ پروژه بزرگ توسعه‌ای باشد.

معروفخانی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل احداث مدول سوم آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن، احداث واحد دوم گاز‌های صنعتی، احداث سیلو‌های ذخیره‌سازی آهن اسفنجی، احداث مگا مدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن، افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ به ۳.۳ میلیون تن، احداث واحد ریخته‌گری و نورد پیوسته به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن، احداث مدول چهارم احیا مستقیم به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن و احداث واحد سوم گاز‌های صنعتی است.

وی افزود: ما در مجموعه فولاد هرمزگان، در محدوده زمان‌هایی که با محدودیت تامین انرژی مواجه نبودیم، رکوردشکنی کردیم و امروز فولاد هرمزگان در راس فولادسازان کشور در حوزه ثبت رکورد است. اکنون نیز کارکنان این شرکت در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد هستند و امیدواریم محدودیت‌های تامین انرژی برای ما کاهش یابند و بتوانیم با تمام ظرفیت محصول تولید کنیم.

فولاد هرمزگان پیشگام در انجام مسوولیت‌های اجتماعی است

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، انجام مسوولیت‌های اجتماعی را وظیفه بزرگ فولاد هرمزگان دانست و گفت: فولاد هرمزگان پیشگام عمل به مسوولیت‌های اجتماعی در بین بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان است و در این حوزه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

به گفته معروفخانی، حضور و کمک مجموعه فولاد هرمزگان به برنامه‌های ملی و مذهبی ازجمله اربعین حسینی با برپایی موکب و کمک به مراکز فرهنگی به ویژه مساجد، همچنین کمک به ساخت مهدیه بندرعباس، کمک به مراکز خیریه بندرعباس ازجمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان درخصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی این مجموعه گفت: اهدای اکسیژن و نیتروژن به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت درمان بیماران نیز از دیگر اقداماتی بود که در راستای مسوولیت‌های اجتماعی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: همچنین گرفتن گلریزان و آزادسازی تعدادی از زندانیان، آبرسانی به روستاییان استان هرمزگان و تحت پوشش قرار دادن ۲۰ هزار یتیم هرمزگانی نیز همگی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد هرمزگان انجام شده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در پایان تصریح کرد: امید می‌رود ما در مجموعه فولاد هرمزگان بتوانیم همواره در کنار تولید و توسعه صنعت فولاد استان هرمزگان و کشور، در جهت کمک به مردم عزیز کشورمان گام برداریم و سهم کوچکی در بهبود معیشت زندگیشان داشته باشیم.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده