تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۱۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سازمان صمت استان هرمزگان مطرح کرد:

سرعت قابل قبول اجرای پروژه‌های فولاد هرمزگان/ به دنبال تامین پایدار مواد اولیه صنایع فولاد هستیم

سرعت قابل قبول اجرای پروژه‌های فولاد هرمزگان/ به دنبال تامین پایدار مواد اولیه صنایع فولاد هستیم
‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در سه سال گذشته پروژه‌های بزرگی را برای تکمیل زنجیره و دستیابی به هدف ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در استان هرمزگان آغاز کرده است که امیدواریم این پروژه‌ها طبق زمان‌بندی اعلام شده به بهره‌برداری برسند.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه ابراهیم شاکری زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان و تعدادی از مسوولان سازمان صمت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان از شرکت فولاد هرمزگان و طرح‌های توسعه‌ای بازدید کردند.

در این بازدید، خلیل قاسمی بیان کرد: در سلسله بازدید‌های دوره‌ای سازمان صمت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان از پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای در دست اقدام استانی، به فولاد هرمزگان آمده‌ایم؛ چرا که این شرکت در زنجیره ۱۰ میلیون تنی فولاد هدف‌گذاری شده برای این استان، نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه یکی از واحد‌هایی که اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود را در سه سال گذشته آغاز کرده و به طور قابل قبولی پیش می‌رود، فولاد هرمزگان است و امیدوار هستیم مطابق با زمان‌بندی اعلام شده، پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند. زیرا با اتمام پروژه‌های فولاد هرمزگان، دستیابی به اهداف توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان امکان‌پذیر خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره فولاد در استان، خاطرنشان کرد: مطابق با هدف‌گذاری صورت گرفته برای توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان از معادن تا محصول نهایی در نظر گرفته شده است. محصولات این زنجیره کامل هم برای صادرات و هم برای مصرف داخلی لحاظ می‌شود.

قاسمی در خصوص تامین مواد اولیه زنجیره فولاد استان هرمزگان، تصریح کرد: خوشبختانه ذخایر نسبتا خوبی از سنگ آهن هماتیتی در شمال استان و شمال شهر بندرعباس شناسایی شده و تخمین زده می‌شود حدود ۸۰۰ میلیون تن از این ذخایر وجود داشته باشد. استخراج از این ذخایر نیازمند سرمایه‌گذاری در ابتدای زنجیره یعنی تولید کنسانتره و گندله بوده تا بتوانیم به محصولات نهایی یعنی مقاطع طویل و ورق فولادی نیز برسیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم پروژه‌های فولاد هرمزگان که به خوبی پیش می‌روند، به زودی به بهره‌برداری برسند تا اثرات آن را بر استان هم از نظر ایجاد اشتغال و هم افزایش تولید محصولات فولادی شاهد باشیم.

از پروژه‌ها در همه زمینه‌ها حمایت می‌کنیم

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از پروژه‌های در دست اقدام، تاکید کرد: سازمان صمت از پروژه‌های در دست اقدام صنعتی در زمینه‌های صدور مجوز‌های لازم، تامین مالی، تامین مواد اولیه از طریق شرکت‌های در حال توسعه حمایت می‌کند که یکی از این حمایت‌ها تامین مواد اولیه بوده و فولاد هرمزگان نیز می‌تواند با حضور در ابتدای زنجیره به ویژه برای تولید کنسانتره و گندله، نقش خود را در زنجیره فولاد استان پررنگ‌تر کند. این امکان در سازمان صمت استان هرمزگان وجود دارد که ذخایر معدنی در اختیار واحد‌های بزرگ استان قرار گیرد تا دغدغه تامین مواد اولیه برای صنعت فولاد رفع شود.

قاسمی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های فولاد هرمزگان، عنوان کرد: این شرکت در حوزه‌های گوناگونی همچون مسوولیت‌های اجتماعی، ورزش، توسعه صنعت فولاد و…. حضور بسیار فعالی دارد و این موضوع قابل تقدیر است.

منبع: فولاد هرمزگان

عناوین برگزیده