تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۵۴۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

انجام فرآیند ممیزی استاندارد در فولاد هرمزگان

انجام فرآیند ممیزی استاندارد در فولاد هرمزگان
‌می‌متالز - شرکت فولاد هرمزگان طی سال‌های اخیر همواره توانسته است گواهینامه‌های استاندارد‌های مدیریتی را اخذ و هر ساله تمدید کند که در این راستا، هم‌زمان با روز جهانی استاندارد، فرآیند ممیزی استاندارد در شرکت فولاد هرمزگان در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، روز جهانی استاندارد یک مناسبت بین‌المللی است که هر ساله در ۱۴ اکتبر و مصادف با ۲۳ مهر برای بزرگداشت اهمیت استاندارد‌ها و افرادی که در فرآیند توسعه آنها نقش دارند، گرامی داشته می‌شود. از این رو، روز جهانی استاندارد فرصتی است تا بر اهمیت استاندارد‌ها در بهبود کیفیت زندگی، افزایش ایمنی و حمایت از توسعه پایدار تاکید به عمل آید.

استاندارد‌ها به عنوان ابزار‌هایی که به هماهنگی جهانی کمک می‌کنند، نقشی اساسی در بهبود عملکرد صنایع، حفاظت از محیط زیست، و تضمین سلامت و امنیت جامعه دارند. با توجه به شعار روز جهانی استاندارد ۲۰۲۴ که بر استاندارد‌ها برای دنیای پایدار تاکید می‌کند، می‌توان به این نکته پی برد که استاندارد‌ها نقش کلیدی در مقابله با چالش‌های جهانی و ساختن آینده‌ای بهتر دارند.

هدف اصلی روز جهانی استاندارد، آگاهی‌بخشی به جامعه جهانی درباره اهمیت استاندارد‌ها و نقشی که آنها در بهبود کیفیت زندگی ایفا می‌کنند، است. استاندارد‌ها نه تنها به ایمنی و کارایی محصولات و خدمات کمک می‌کنند، بلکه در حوزه‌های مختلفی از جمله محیط زیست، بهداشت، و فناوری نیز نقشی کلیدی دارند. هدف این روز این است که به ما یادآوری کند که استاندارد‌ها به یکپارچگی جهانی کمک کرده و به سازمان‌ها و دولت‌ها امکان می‌دهند تا به شیوه‌ای هماهنگ‌تر و کارآمدتر عمل کنند.

شرکت فولاد هرمزگان با در نظر داشتن اینکه استانداردسازی یکی از اصول کلیدی در مدیریت کیفیت و بهبود فرایند‌ها است، استانداردسازی را جهت تمامی فعالیت‌ها و محصولات مبنا قرار داده و در این راستا، همواره از سال ۱۳۹۴ تاکنون موفق به اخذ و تمدید هشت گواهینامه استاندارد و خطوط راهنمای مدیریتی از شرکت‌های SGS و TURKAK شده است.

گواهینامه‌های استاندارد‌ها و خطوط راهنمای اخذ شده شامل سیستم‌های مدیریت کیفیت (ISO ۹۰۰۱)، سیستم مدیریت محیط‌ زیست (ISO۱۴۰۰۱)، مدیریت ایمنی و بهداشت شغل (ISO ۴۵۰۰۱)، مدیریت انرژی (ISO ۵۰۰۰۱)، مدیریت ادعای مشتریان (ISO۱۰۰۰۲)، مدیریت رضایت مشتری (ISO۱۰۰۰۴)، مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان (ISO۱۰۰۱۵) و مدیریت آزمایشگاه و کالیبراسیون (ISO۱۷۰۲۵) است.

در این رابطه، ممیزی مراقبتی شخص ثالث سال ۱۴۰۳ استاندارد‌های مدیریتی برای فولاد هرمزگان از ۲۱ مهرماه آغاز شده و تا ۲۸ مهرماه پایان می‌یابد. امید است با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در واحد‌های سازمانی برای استانداردسازی فعالیت‌ها بتوانیم بار دیگر استاندارد‌ها را اخذ و تمدید کنیم.

منبع: فولاد هرمزگان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین