تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۵۵۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

استقبال فولادسازان ترکیه از تعرفه‌های آنتی دامپینگ

استقبال فولادسازان ترکیه از تعرفه‌های آنتی دامپینگ
‌می‌متالز - هفته گذشته مقامات ترکیه تصمیم گرفتند تعرفه‌های ضددامپینگ را بر واردات ورق گرم از چین، هند، ژاپن و روسیه وضع کنند. به گزارش استیل اوربیس، این ابتکار با واکنش مثبت صنعت فولاد ترکیه مواجه شد که معتقد است عوارض جدید می‌تواند تأثیر مثبتی بر تولید داخلی داشته باشد و رقابت‌پذیری این صنعت را افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، کاهش ۱ درصدی مصرف فولاد در چین باعث ایجاد مازاد عرضه ۱۰ میلیون تنی می‌شود که سپس به بازار‌های جهانی صادر می‌شود که بازار ترکیه نیز از این خطر مستثنی نیست. در سال ۲۰۲۳، چین ۹۴ میلیون تن فولاد صادر کرده که این میزان در سال جاری می‌تواند به ۱۲۰ میلیون تن برسد که این وضعیت چین را به تهدیدی برای صنعت فولاد سراسر جهان تبدیل می‌کند.

تعادل واردات فولاد نه تنها بر صنعت فولاد بلکه بر سایر بخش‌های مصرف‌کننده فولاد نیز تاثیر مثبت خواهد داشت و افزایش بالقوه استفاده از محصولات داخلی برای اقتصاد ترکیه مهم خواهد بود.

انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه نیز در مورد این وضعیت اظهار نظر کرد و خاطرنشان کرد که این تصمیم برای معرفی این عوارض بر اساس خواسته‌های دیرینه این صنعت بوده است. اخیرا کارخانه‌های فولاد ترکیه با ۵۰ تا ۵۵ درصد ظرفیت کار کرده‌اند که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در جهان است. برای مقایسه، این رقم در چین ۹۰ درصد و در هند ۷۰ درصد است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین