تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۴۰۵۵
در نشست نخست وزیران اتحادیه اقتصادی اوراسیا:

عارف: ایران آماده اعطای تسهیلات به کشور‌های اتحادیه اوراسیا برای ایجاد مراکز لجستیک تجاری است

عارف: ایران آماده اعطای تسهیلات به کشور‌های اتحادیه اوراسیا برای ایجاد مراکز لجستیک تجاری است
‌می‌متالز - معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد به کشور‌های عضو اتحادیه در خصوص ایجاد مراکز لجستیک تجاری در پس کرانه بنادر شمالی و جنوبی تسهیلات ویژه اعطا کند.

به گزارش می‌متالز، دکتر «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور، امروز (سه‌شنبه) به همراه «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و هیات همراه، در نشست نخست وزیران اتحادیه اقتصادی اوراسیا حضور یافت.

وی در این نشست با بیان اینکه اقتصاد در عرصه بین‌الملل، هم افزایی اقتصادی میان کشور‌های مستقل و در حال توسعه نظیر اعضاء اتحادیه اقتصادی اوراسیا را از یک امکان به یک ضرورت غیرقابل اجتناب تبدیل می‌کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های داخلی خود نقش فعال‌تری را در این اتحادیه بر عهده بگیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور، افزود: با نهایی شدن درخواست عضویت ناظر ایران در نشست جاری، تقویت بیش از پیش پیوند‌های سیاسی و اقتصادی ایران و کشور‌های عضو اتحادیه رقم خواهد خورد.

عارف همچنین گفت: تداوم روند جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم بی‌گناه و بی دفاع و کشتار کور و وحشیانه زنان و کودکان لبنان و غزه برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست و لازم است جامعه بین‌المللی هر چه سریع‌تر نسبت به آن واکنش جدی نشان دهد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده