تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۴۰۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

واگذاری تمام ظرفیت ساخت مسکن به بخش خصوصی اشتباه بود

واگذاری تمام ظرفیت ساخت مسکن به بخش خصوصی اشتباه بود
‌می‌متالز - سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید ایران از نگاه ویژه به برنامه پروژه‌های مشارکتی خبر داد و گفت: واگذاری تمام ظرفیت ساخت بر عهده بخش خصوصی اشتباه بود.

به گزارش می‌متالز، شهرام ملکی با اعلام این‌که در این دوره به پروژه‌های مشارکتی نگاهی ویژه و جدید داریم، اظهار کرد: با توجه مشکلات موجود تلاش داریم از تکرار اشتباهات گذشته در این حوزه پرهیز کرده و تمام ظرفیت ساخت را برعهده بخش خصوصی نگذاریم.

وی ادامه داد: در این راستا اگر زمینی دارای استعداد سرمایه‌گذاری خوبی بود؛ از محل منابع داخلی شرکت و تحت کنترل ستاد پروژه تجاری-مسکونی را آغاز کنیم و آن را در بودجه سال آینده در نظر بگیریم.

وی افزود: هر کدام از شرکت‌های وابسته که می‌خواهند از صندوق ملی مسکن برای پروژه‌های خود استفاده کنند، باید از امروز زمین را به‌صورت تهاتر در بودجه اصلاحی ۱۴۰۳ و پیشنهادی ۱۴۰۴ پیش‌بینی کرده تا بتوانند به‌موقع از آن استفاده کنند.

برنامه عملیاتی ۵ ساله شهر‌های جدید به زودی ابلاغ می‌شود

محمود محمودزاده، عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید نیز درباره برنامه عملیاتی ۵ ساله این شرکت توضیح داد: به زودی تعیین تکلیف و به شرکت‌های وابسته ابلاغ خواهد شد. این برنامه شامل تمامی سیاست‌ها و راهبرد‌های شرکت در حوزه‌های مختلف است و جلسات و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس این زبان مشترک انجام می‌شود.

او تأکید کرد: شرکت باید بر اساس درآمد و هزینه فعالیت کند و تمامی شهر‌ها موظف به اجرای کامل برنامه عملیاتی هستند. درآمدزایی پروژه‌های فعلی برای تأمین منابع هزینه‌های آینده ضروری است. شهر‌هایی که درآمد کمتری دارند، بودجه کمتری نیز دریافت خواهند کرد و باید راه‌های متنوعی برای افزایش درآمد پیدا کنند.

محمودزاده همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای صدور مجوز پروژه‌ها، ساماندهی وضعیت بودجه، تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی، و ایجاد بستر‌های کارآفرینی و آموزشی خبر داد. این برنامه شامل استفاده از درآمد خدمات شهری در پروژه‌ها، تحویل بخش‌های دارای سکنه به شهرداری، و مشارکت با ذین‌فعان در پروژه‌های قطار شهری نیز می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده